توصیه‌های استاد دانشگاه برونئی در اهمیت انس کودکان با قرآن
کد خبر: 3567786
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

توصیه‌های استاد دانشگاه برونئی در اهمیت انس کودکان با قرآن

گروه بین‌الملل: «وداد بنت عبدالعزیز»، استاد دانشکده شریعت و حقوق دانشگاه اسلامی «سلطان علی شریف» برونئی بر لزوم انس گرفتن کودکان با قرآن کریم از سنین پایین تأکید کرد.

توصیه‌های استاد دانشگاه برونئی در ضرورت انس کودکان با قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Borneo Bulletin»، این استاد دانشگاه در برنامه‌ای که از سوی پروژه ترویج قرآن برونئی با همکاری مرکز مدیریت حفاظ برگزار شد، در مورد ایفای وظیفه پدر و مادری به سبک قرآنی سخنرانی کرد.

وداد تأکید کرد: کودکان باید از سنین پایین همنشین قرآن شوند. البته برخی والدین با این روش موافق نیستند و می‌گویند که کودکان نباید در سنین ابتدایی مجبور به انجام هیچ کاری شوند و در عوض ترجیح می‌دهند که کودکانشان برنامه‌های تلویزیونی دلخواه خود را تماشا کنند.

وی گفت: والدین باید بدانند که همه این برنامه‌ها برای کودک مناسب نیستند.

وداد افزود: قرآن می‌تواند در سنین کودکی به بچه‌ها آموزش داده شود و کودکان به لطف خدا توانایی حفظ سوره‌ها و آیات کوتاه قرآن را دارند.

وی گفت: ما می‌خواهیم کودکان قرآن را بشناسند و بدانند که قرآن از جانب چه کسی است و چه کسی آن را به ما هدیه داده است، محتوای آن چیست و غیره. قرآن باید در قلب‌های آن‌ها جای بگیرد.

وداد افزود: امروز ما با بیماری‌های اجتماعی مواجه هستیم. انحطاط اخلاقی در میان جوانان شایع است و یکی از دلایل آن عدم ارائه آموزش‌های مذهبی به کودکان در سال‌های اولیه است.

وی همچنین گفت: ما شاهد مشکلات اجتماعی و بی‌بندوباری در میان جوانان هستیم اما والدین از ترس شکستن دل فرزندشان چیزی نمی‌گویند در حالی که حقیقت این است که والدین در تعالی کودکانشان نقش مهمی دارند.

captcha