کد خبر: 3568188
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
موسوی هوایی پاسخ داد:

برگزاری برنامه‌های دهه فجر تا چه اندازه پژوهش‌محور است

گروه جامعه: نیازسنجی، مخاطب‌شناسی، تحلیل برنامه‌های دهه فجر و موضوعاتی از این دست، مسائلی است که با نگاه پژوهش‌محور، می‌توان خروجی بهتر و مفیدتری از آن استخراج کرد، مسئله‌ای که معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی به آن پاسخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون پژوهش‌هایی در خصوص نیازسنجی، مخاطب‌شناسی و بررسی برنامه‌های دهه فجر صورت گرفته است؟ گفت: با توجه به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم دهه فجر را بر عهده دارد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز جزو سازمان‌هایی است که در کمیته‌های این ستاد عضویت دارد، مسئولیت مستقیم این کار با ما نیست، اما اگر کسی سفارش پژوهش به ما بدهد ما این کار را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای پژوهشی در خصوص انقلاب، شخصیت امام راحل و مسائل اجتماعی و سیاسی انجام شده است، گفت: البته نگاه خود ما هم نگاه پژوهشی به این موضوعات است، اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید محورهایی را تعیین کند؛ به عنوان مثال نام‌گذاری روزهای دهه فجر تا چه اندازه به انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی و ایجاد نشاط در مردم منجر می‌شود؟ و ... .

حجت‌الاسلام موسوی هوایی عنوان کرد: البته پژوهش‌هایی در این خصوص صورت گرفته است، اما پژوهش‌ها جزئی بوده و چندان گسترده نبوده‌اند.

وی ادامه داد: دهه فجر دهه سرنوشت سازی برای مردم ما بوده و قاعدتاً نباید از آن با غفلت عبور کنیم؛ در دهه فجر مسئله، شور و هیجان و یادآوری خاطرات و انتقال خاطرات به نسل آینده است و اینها در حال انجام است، اما ما رمان انقلاب اسلامی را نداریم، حتی نسبت به عظمت انقلاب باید گفت از این دست کارها و نوشته‌ها نه تنها کم داریم بلکه حتی نداریم؛ لذا باید کار تحقیقاتی و پژوهشی و تبدیل آنها به یک اثر هنری صورت گیرد؛ سازمان تبلیغات بدون عمل و عکس‌العمل در این زمینه نیست، اما باید بیش از این کار انجام شود و خود ما از میزان فعالیت‌مان راضی نیستیم.

حجت‌الاسلام موسوی هوایی در پایان گفت: در حوزه هنری کارهای خوبی شده، اما این کارها تجمیع صحیح و هم‌افزایی ندارند.

captcha