امنیت جامعه با دینداری محقق می‌شود
کد خبر: 3569278
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

امنیت جامعه با دینداری محقق می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه باید چندین نقش را در دین‌داری ایفا کرد، اظهار کرد: با ایفای نقش هرکدام از اعضای جامعه، شاهد فضایی امن و به‌دور از ظلم خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، هم‌زمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر  دومین همایش بزرگ خانواده قرآنی مؤسسه مجمع‌الحافظین و تجلیل از حفاظ قرآن کریم استان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قزوین با حضور خانواده‌ها و فعالان قرآنی برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس قدس عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این مراسم با بیان اینکه باید چندین نقش را در دین‌داری ایفا کرد اظهار کرد: جامعه به چند گروه می‌تواند باشد که عبارت‌اند از «جامعه مکانیکی، جامعه سیستماتیک، جامعه ارگانیک و جامعه ولایی».
حجت‌الاسلام قدس با بیان اینکه در جامعه مکانیکی افراد به دورهم جمع شده‌اند گفت: در این سیستم که نیازی به رهبر هم ندارد، افراد تفاوت عمده باهم ندارند و‌ همین امر سبب می‌شود نیازهای جامعه برطرف نشود.
این کارشناس قرآنی ادامه داد: در سیستم سیستماتیک، تفاوت‌ها معنا پیداکرده و هر فردی در جای خود قرار می‌گیرد و هرکدام نقش خود رادارند.
وی با اشاره به ویژگی جامعه سیستماتیک گفت: جامعه در سیستماتیک که پیشرفته‌تر از سیستم مکانیکی است، نیازمند رهبر است و استعداد افراد شناخته می‌شود تا هر فردی با توجه به استعداد و توانایی خود فعالیت لازم را داشته باشد.
این کارشناس و فعال دینی افزود: در جامعه ارگانیک علاوه بر ویژگی‌های جامعه سیستماتیک، احساس نیز دخیل می‌شود.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بهترین نوع سیستم ارتباطی را «جامعه ولایی» دانست و‌ بیان کرد: در این جامعه امام در رأس کشور به رهبری امت پرداخته و افراد جامعه را علی‌رغم تفاوت در کنار هم قرار می‌دهد تا جامعه‌ای واحد تشکیل شود.
حجت‌الاسلام قدس در پایان با بیان اینکه حکومت شاهنشاهی یک سیستم مکانیکی بود، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی، ارتباط افراد از حالت مکانیکی به سیستم سیستماتیک تغییر و در حال حرکت به سمت جامعه ولایی است تا ارتباطات رنگ دینی و الهی به خود بگیرد.
به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از  ۱۴ مربی و ۱۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم  مؤسسه مجمع‌الحافظین قزوین تقدیر شد.
captcha