درخواست بررسی «ممنوعیت انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس» در اتحادیه عرب
کد خبر: 3569364
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

درخواست بررسی «ممنوعیت انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس» در اتحادیه عرب

گروه بین‌الملل: نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب، ضرورت قراردادن بندی در خصوص «جلوگیری از انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس» در دستورکار اجلاس آینده این اتحادیه را خواستار شد.

ممنوعیت انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس؛ دستورکار اجلاس آینده اتحادیه عرب
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا، «جمال الشوبکی»، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب، دیروز، 12 بهمن‌ماه، در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت‌خانه این کشور از «تل‌آویو» به قدس شریف، قراردادن بندی در خصوص «جلوگیری از انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس» در اجلاس آینده این اتحادیه را خواستار شد.
قرار است، یکصد‌و‌چهل‌وهفتمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب، 17 اسفندماه سال جاری در مقر این اتحادیه در شهر قاهره، پایتخت مصر برگزار شود.
جمال الشوبکی با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: نمایندگی دائمی فلسطین در اتحادیه عرب، پیش‌نویس قانونی را تدوین کرده که براساس آن کشورهای عربی باید با استناد به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و با اتخاذ گام‌های عملی در این زمینه، از انتقال سفارت‌خانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف به قدس جلوگیری کنند.
در این بیانیه آمده است: هدف از قراردادن این بند در جدول کاری اتحادیه عرب، ممانعت از به رسمیت‌شناختن طرح‌های اسرائیل در سیطره بر قدس و تحمیل خواسته‌های این رژیم بر این شهر است و این مسئولیت سنگینی است که باید با اجماع کشورهای عربی با آن مقابله شود.
نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب در پایان گفت: چگونگی نظارت بر موضوع انتقال سفارت‌خانه‌ها از تل‌آویو به قدس و جلوگیری از این اقدام، نیازمند همکاری و هم‌افزایی تمامی کشورهای عربی، نهادها و مؤسسات مربوطه در جهان عرب است.
captcha