همکاری خوب قوه قضائیه و مردم با نیروی انتظامی در زمینه عفاف و حجاب
کد خبر: 3569392
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
فرمانده نیروی انتظامی کشور مطرح کرد:

همکاری خوب قوه قضائیه و مردم با نیروی انتظامی در زمینه عفاف و حجاب

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی کشور رعایت عفاف و حجاب را وظیفه قانونی جامعه دانست و عنوان کرد: همکاری قوه قضائیه و مردم با نیروی انتظامی خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور چهارشنبه، 13 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران در استان همدان، اظهار کرد: هدف از سفر به استان همدان بازدید از یگان‌های مستقر در استان و دیدار با همکاران و مدیران و ارزیابی عملکرد برنامه‌های اعلام شده از ابتدای سال بوده است.
وی با اشاره به برخی خلأهای موجود افزود: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‎‌های اجرایی برخی کاستی‌های موجود رفع شود.
اشتری از افزایش 15 درصدی کشفیات موادمخدر خبر داد و گفت: در زمینه برخورد با جرائم جنایی و کشف سرقت‌ها اقدامات مناسبی صورت گرفته و به همت همکاران احساس امنیت در جامعه افزایش یافته است.
وی همکاری شورای تأمین، امام جمعه، استانداری و مردم را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: بحث نظارت بر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام در شورای عالی فضای مجازی اعلام شده است و پلیس فتا اشراف خوبی بر این موضوع دارد.
فرمانده نیروی انتظامی کشور تأکید کرد: کشف جرم در دنیای مجازی بنا بر نوع موارد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم با هوشیاری بیشتر خانواده‌ها و همکاران آماده، از وقوع آنها جلوگیری به عمل آید.
وی درباره برخورد با جرائم اخلاقی و اجتماعی و افزایش امنیت اجتماعی بیان کرد: تخلفات داخل خودروها با ثبت پلاک برخورد خواهد شد و چنانچه مردم اخبار و اطلاعات خود را با شماره‌های 110 و 197 در میان بگذارند و آن بخش اندکی از افراد که مرتکب خطاهایی می‌شوند، رعایت حال مردم و شئونات اسلامی جامعه را بکنند، رفتارهای غیراخلاقی در جامعه کاهش خواهد یافت.
اشتری با بیان اینکه برخورد با جرم سرعت بیشتری نسبت به گذشته گرفته است، گفت: در حال حاضر نیروهای پلیس موفق شده‌اند در زمانی کمتر از 12 ساعت به پرونده‌ها رسیدگی کرده و تحویل مقامات قضائی دهند.
وی درباره تجهیز جاده‌ها به دوربین نیز عنوان کرد: همه جاده‌ها مجهز به دوربین نیستند و در برخی استان‌ها و مناطق پوشش بیشتر و در برخی مناطق کمتر است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات در سال آینده بتوانیم تمام جاده‌ها را تحت پوشش دوربین‌های نیروی انتظامی درآوریم. اشتری با اشاره به قاچاقچیان سازمان‌یافته بیان کرد: یکی از مهمترین مأموریت‌های امسال نیروی انتظامی، برخورد با ورود کالاهای قاچاق و باندها بوده است.
وی از افزایش 40 درصدی کشفیات کالای قاچاق در امسال خبر داد و افزود: تعدادی از باندهای اصلی شناسایی شده و برخورد با باندهای اصلی صورت گرفته اما همیشه برخورد با سران اصلی و مافیای قاچاق سخت‌تر است.
سردار اشتری رعایت عفاف و حجاب را وظیفه قانونی جامعه دانست و عنوان کرد: همکاری قوه قضائیه و مردم با نیروی انتظامی خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.
وی درباره حادثه پلاسکو نیز اظهار کرد: در ستاد بحران همه موارد دیده شده است و پلیس، شهرداری و سایر مسئولان دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌اند و در این راستا توصیه‌هایی به اصناف شده که با رعایت آن از بروز چنین حوادثی جلوگیری می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: در دوره‌های قبل انتخابات، تأمین امنیت بر عهده نیروی انتظامی بود و در این دوره هم بر اساس فرمان کل قوا و وزارت کشور این امر به عنوان وظیفه نیروی انتظامی تعریف شده و نیروی انتظامی با تجربه خوبی که در این زمینه دارد، آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی امن را دارد.
وی آموزش را از جمله موضوعات مورد اهتمام نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش نیروی انتظامی برای حرفه‌ای شدن کارکنان و پلیس در زمینه‌های اخلاقی، توانمندی‌های فیزیکی و ارتقای اطلاعات و موضوعات اجتماعی، توفیقات خوبی داشته و در قرارگاه تربیتی و آموزشی نیروی انتظامی تلاش‌های خوبی در جهت حرکت به سمت حرفه‌ای شدن نیروهای پلیس انجام شده و حرکت به سمت حرفه‌ای شدن نیروهای پلیس مورد تأکید است.
اشتری اظهار کرد: سال آینده با توجه به امر آموزش نیروهای پلیس و تأمین تجهیزات لازم، نظم جامعه بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.
captcha