تعطیلی کلاس‌های دانشگاه شیکاگو در حمایت از مسلمانان
کد خبر: 3569792
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه شیکاگو در حمایت از مسلمانان

گروه بین‌الملل: صدها نفر از دانشجویان دانشگاه شیکاگو در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی ترامپ و برای اعلام حمایت از دانشجویان مسلمان دست به تجمع زده و کلاس‌های خود را تعطیل کردند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه شیکاگو در حمایت از مسلمانان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «dailynorthwestern»، دانشجویان دانشگاه شیکاگو برای اعلام حمایت خود از دانشجویان مسلمان بعد از ظهر دیروز، 13 بهمن‌ماه، در اقدامی اعتراض‌آمیز کلاس‌های خود و دانشگاه را ترک کرده و در خیابان «شریدن رود» تجمع کردند.
بسیاری از آنها منازل خود را برای اقامت دانشجویان مسلمانی پیشنهاد دادند که در ایام تعطیلات به خاطر فرمان ضدمهاجرتی ترامپ نمی‌توانند به کشور خود بازگردند.
«انیسه عبدالفتاح جانسون »، مسئول روابط عمومی انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه شیکاگو در این تجمع که کارکنان دانشگاه نیز حضور داشتند، گفت: پدرم قوی‌ترین شخصی است که در زندگی‌ام دیده‌ام؛ اما پس از اعلام فرمان ضد مهاجرتی ترامپ او نیز به هراس افتاده و ترسیده است.
وی با انتقاد از کسانی که خود را حامی حقوق مسلمانان می‌دانند؛ اما از حقوق آنها در دانشگاه صحبت یا دفاع نمی‌کنند، گفت: بارها شده است که در برابر اهانت‌های همکلاسی‌های سفیدپوست خود مجبور شده‌ام از قداست دینم دفاع کنم؛ ولی مدعیان حامی حقوق مسلمانان در چنین مواردی همواره سکوت اختیار کرده‌اند.
تجمع‌کنندگان هنگام اقامه نماز مغرب با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف دانشجویان مسلمان همبستگی و حمایت خود را از آنان اعلام کردند.
captcha