قاضی واشنگتن فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را متوقف کرد
کد خبر: 3570108
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

قاضی واشنگتن فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را متوقف کرد

گروه بین‌الملل: قاضی یک دادگاه فدرال در ایالت واشنگتن آمریکا فرمان ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر منع ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا را موقتاً به حالت تعلیق درآورد.

قاضی واشنگتن فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را متوقف کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «اسکای‌نیوز»، «جیمز روبارت»، قاضی فدرال در ایالت واشنگتن آمریکا حکم داده است که دستور اجرایی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای منع ورود شهروندان هفت کشور به‌طور موقت متوقف شود.
حکم این قاضی فدرال مهم‌ترین چالشی است که تاکنون در برابر دستور اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شده است، این در حالی است دولت دونالد ترامپ با شکایت به دادگاه تجدید نظر می‌تواند باعث اجرای این دستور شود. 
«باب فرگوسن»، دادستان کل ایالت واشنگتن، با اشاره به اینکه حکم قاضی دستور اجرایی رئیس‌جمهوری را در حال حاضر متوقف می‌کند، افزود: امروز روز غلبه قانون اساسی است. هیچ کس بالاتر از قانون اساسی نیست، حتی رئیس‌جمهور. 
در عین حال، «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا، از حکم این قاضی فدرال در ایالت واشنگتن به عنوان پیروزی قانون اساسی یاد کرده است. 
همچنین یک قاضی فدرال در ایالت ماساچوست نیز از تمدید حکمی مشابه برای توقف اجرای فرمان ترامپ خودداری کرده است.
پیش از این «آن دانلی»، قاضی فدرال آمریکا در نیویورک نیز مأموران مرزی آمریکا را از اخراج مسافران این هفت کشور اسلامی که با ویزای معتبر به آمریکا رسیده‌اند، منع کرده بود که منجر به برکناری وی شد.
گفتنی است، ترامپ هفته گذشته با امضای یک فرمان اجرایی خواستار ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا شد. این تصمیم اعتراض سازمان ملل، بعضی کشورهای اتحادیه اروپا و فعالان و طرفداران حقوق بشر را در پی داشته است.
captcha