ظرفیت برپایی موزه قرآن را داریم
کد خبر: 3570257
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

ظرفیت برپایی موزه قرآن را داریم

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن گفت: با توجه به پتانسیل موجود در این سازمان، ظرفیت برپایی موزه قرآن را داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم درباره صحبتی که احمد مسجدجامعی در دیدار با قره‌شیخ‌لو درباره عرضه آثار هنری در قالب موزه قرآنی بیان کرده بود گفت: صحبتی در این باره شده است،‌ ولی اینکه این موضوع تا چه میزان عملیاتی باشد مشخص نیست.
وی درباره اینکه سازمان دارالقرآن تا چه میزان ظرفیت آن را دارد که قرآن‌ها را به نمایش بگذارد، عنوان کرد: ظرفیت بسیاری داریم و قرآن‌های متعددی در این سازمان موجود است. از سال 1364 تاکنون تمام قرآن‌هایی که به این سازمان ارائه و تصحیح شده است را در اختیار داریم که قابلیت ارائه در قالب موزه را دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه بنا بر وجود قرآن‌ها در اطراف اتاقش، آن مکان را به شکل موزه درآورده است، افزود: قرآن‌ها با خطوط و جلدهای مختلف موجود هستند و هر شخصی که به چاپ قرآن اقدام کند و حتی نسخه‌های قرآن که از خارج کشور وارد شده‌اند نیز در این مکان قابل مشاهده هستند که همین موضوع از ظرفیت این سازمان در برپایی موزه خبر می‌دهد.
وی دلیل وجود این شمار از نسخه‌های قرآنی در این سازمان را تصحیح متن آنها برای ارائه مجوز چاپ و نشر دانست و گفت: از این منظر سازمان پتانسیل خوبی برای برپایی موزه دارد و حتی نسخه‌هایی از قرآن‌ که پیش از سال 64 چاپ می‌شد و مورد تصحیح قرار نمی‌گرفت ‌نیز موجود است که با تنوع خطوط و شاید بیش از 100 نوع خط و با تذهیب و ترجمه‌های مختلف وجود دارند.

captcha