به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مهدی ساداتی، عصر شنبه 16 بهمنماه در جشن تجلیل از پرستاران که در سالن اجتماعات بیت امام خمینی(ره)در خمین برگزار شد گفت: دولت تدبیر وامید در زمینه بهداشت و درمان کارنامه موفقی دارد، نگاه ویژه دولت به ارتقاء شاخصهای درمانی و طرح تحول سلامت امید را در بیماران افزایش داد.
وی با اشاره به تلاش شبانهروزی پرستاران ادامه داد: دغدغههای معیشتی آنها با پرداخت معوقهها تا پایان سال کاهش مییابد.سال گذشته و امسال مسئولان شهرستان توجه ویژهای به مناطق محروم و توزیع برابر خدمات رسانی دولت به نقاط مختلف این شهرستان داشتند.
فرماندار خمین تصریح کرد:تصویب 220 میلیارد ریال در سفر هیئت دولت به خمین به منظور جایگزینی طرح بیمارستان، افتتاح طرحهای درمانی و افزایش امکانات درمانی و بهداشتی در شهرستان از اقدامات برای بهبود وضعیت درمان برای این شهرستان است.
وی پرستاران را سفیران شایسته دولت دانست و گفت: پرستاران به سبب الفت و مهربانی در رفع نیاز بیماران جایگاه والایی در جامعه دارند. جذب نیروی متخصص و افزایش سهمیههای تخصصی دانشکده علوم پزشکی در ارتقاء کمی و کیفی خدمات درمانی در خمین بسیار مؤثر است.
به گزارش ایکنا؛ حجتالاسلام علیرضا مرودشتی، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین نیز در این مراسم گفت: این شهرستان شایستگی زیادی دارد چراکه این شهر ولایتمدار، هزار و یک شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
وی افزود: زادگاه امام راحل بیش از این نیازمند توجه و رسیدگی مسئولان است، خمین آنگونه که شایسته مردم آن است باید معرفی شود، مردم خمین سفیران و مروجان اندیشههای ناب بنیانگذار انقلاب اسلامی در کشور و جهان هستند، نام این شهرستان باید در سراسر دنیا بدرخشد.
حجتالاسلام مرودشتی شهر خمین را مظلوم دانست و خاطرنشان کرد:این شهرستان با توجه به ظرفیتهای گردشگری و صنایع دستی که دارد نباید مظلوم بماند.
به گزارش ایکنا؛ جواد جواهری، رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت: این شهرستان در حوزه درمان با استانداردهای کشور و جهان فاصله دارد و با افزایش استخدام نیروی انسانی انتظار میرود این فاصله کاهش پیدا کند، تخصصی شدن رشته پرستاری تا تجویز دارو و افزایش تحصیلات در مقاطع عالی دو مصوبه مهم برای ارتقاء پرستاران در برنامه توسعه ششم است.
وی ادامه داد: پرستاران به عنوان حلقه تکمیلی درمان با درک موقعیت بیمار میتوانند بهترین رفتاررا در زمان حضور بیمار در بیمارستان داشته باشند.
جواهری با اشاره اهمیت پرستاری در روایات و احادیث خاطرنشان کرد: شغل پرستاری فرصت و نعمتی است که خدا به آنها اعطا کرده زیرا رفع حاجت و کاهش مشکلات مردم از عبادات است.
یادآور میشود: در این مراسم از پرستاران نمونه تجلیل شد.