تداوم تظاهرات مردمی در حمایت از مهاجران مسلمان
کد خبر: 3570676
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

تداوم تظاهرات مردمی در حمایت از مهاجران مسلمان

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مردم ایالت‌های «کلرادو» و «کارولینای جنوبی» آمريكا با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی پیام حمایت از مهاجران مسلمان دیروز شنبه، 16 بهمن دست به تظاهرات زدند.

تداوم تظاهرات مردمی در حمایت از مهاجران مسلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «wyff4»، هزاران نفر از مردم شهر «دنور» در ایالت کلرادو با تجمع در پارک «سیویک سنتر» و هزاران نفر از مردم شهر «گرینویل» در ایالت کارولینای جنوبی با در دست داشتن پلاکاردهایی به زبان عربی و انگلیسی حاوی شعارهای «مهاجران خوش آمدید» و «از همسایگان مهاجر حمایت کنید» با مسلمانان اعلام همبستگی کردند.
«آکان مالیسی»، مسئول هماهنگی تظاهرات گرینویل گفت: تنها مسلمانان نیستند که از فرمان ضدمهاجرتی ترامپ می‌ترسند بلکه ما همه به خاطر ماهیت و اصالت آمریکا که با این فرمان نژادپرستانه به خطر افتاده است، می‌ترسیم.
 وی که 20 سال پیش از اروپا به آمریکا مهاجرت کرده است، گفت: از همه مردم آمریکا می‌خواهم بدانند دموکراسی و ارزش‌های آن در حد یک فرایند باقی مانده و در آمریکا تحقق پیدا نکرده و وظیفه ما محقق کردن آن است.
یکی از تظاهرات‌کنندگان مسلمان نیز گفت: با وجود ترس، حس امید هم به خاطر حمایت مردم وجود دارد.
وی افزود: این روزها شاهد تظاهرات بسیاری از مردم هستیم که با مسلمانان اعلام همبستگی می‌کنند و این باعث دلگرمی ما است.
«کیندی پری»، پیرزن 66 ساله آمریکایی با بیان اینکه قبل از ترامپ تهدیدی برای دموکراسی آمریکا وجود نداشت، گفت: ترامپ با اظهارات نفرت‌انگیزانه، فرهنگ ترس و اسلام‌هراسی را در آمریکا پرورش داده است و تلاش دارد بین مردم تفرقه ایجاد کند.
گفتنی است، موج اعتراضات به اقدامات ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شهرهای مختلف این کشور را همچنان فرا گرفته است.
تداوم تظاهرات مردمی در حمایت از مهاجران مسلمان
captcha