ارزش‌های انقلاب اسلامی هنر را کارآمد می‌کند
کد خبر: 3572585
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

ارزش‌های انقلاب اسلامی هنر را کارآمد می‌کند

گروه فرهنگی: رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: انتظار می‌رود هنرمندان به تناسب آرمان‌های انقلاب حرکت کنند، هنر امروز هنر کارآمد نیست باید با بهره‌برداری از زبان جذاب هنر به نشر هنر متعالی و ارزشی کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، شامگاه چهارشنبه 20 بهمن‌ماه، در همایش شعر انقلاب که در سالن همایش‌های بیت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد گفت: هنرمندان باید در نشر اندیشه زلال امام راحل با بهره‌برداری از زبان جذاب هنر تلاش کنند.
وی افزود: انگیزه پیدایش همه انقلاب‌های جهان مسائل اقتصادی بوده است اما باورهای مذهبی و عمیق مردم و نفس قدسی رهبری عامل اصلی انقلاب اسلامی بود، انقلاب اسلامی شگفت‌انگیز و معجزه قرن است و پیروزی این انقلاب با توکل به خدا تحقق پیدا کرد.
منتظری اظهار کرد: آمریکا به طمع منابع زیرزمینی به کشورهای  افغانستان و عراق حمله کرد و در اشغال این کشورها متوجه شد تا زمانی که انقلاب اسلامی را کنترل و مهار نکند تسلط بر منابع خاورمیانه غیرممکن است. انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا مورد هجمه‌های مختلف دشمن و منافقان قرار گرفت اما نهال نورسته انقلاب با رهبری مقتدر و بصیرت مردم رشد و تداوم پیدا کرد .
وی ادامه داد: جهان همواره نگاه استکباری به انقلاب اسلامی داشت زیرا هیچ انقلابی مانند انقلاب ایران در رسانه‌ها مطرح و و برای غرب مسئله ساز نشد. برای حفظ این انقلاب باید منیت‌ها را کنار گذاشت و با اتحاد و انسجام در مقابل دشمنان ایستاد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: هدف این سازمان رشد و انتقال هنر و ادب در کلام امام خمینی(ره) است و انتظار می‌رود هنرمندان به تناسب آرمان‌های انقلاب حرکت کنند. هنر امروز هنر کارآمد نیست، باید با بهره‌برداری از زبان جذاب هنر به نشر هنر متعالی و ارزشی کمک کرد.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا قزوه ، شاعر شعرهای انقلاب نیز در این جلسه گفت: شعر، هنر ذاتی ایرانیان است و یکی از ثمرات انقلاب رشد فرهنگ بود و در این فرهنگ شعر جایگاه ویژه دارد. امروزه شعر ایران در جهان مطرح است، چاپ اشعار شاعران ایرانی در سایر کشورها نشان دهنده جایگاه ویژه ادبیات ایران در جهان است.
قزوه ادامه داد: به دلیل انسی که امام(ره) و مقام معظم رهبری به شعر داشتند جوانان نیز به این هنر والا گرایش پیدا کردند و امروز رویش‌های جدیدی در زمینه شعر انقلابی شکل گرفته است. شعر انقلاب از سایر هنرهای هفتگانه پیشگام‌ است و با توجه به حضور فعال نوجوانان و جوانان در زمینه شعر انقلابی می‌توان به ادبیات ایران بسیار امیدوار بود. 
یادآور می‌شود: تعداد ۱۵۰اثر به دبیرخانه همایش شعر انقلاب ارسال و از این تعداد  آثار سید مجید حسینی، محمد زارعی و امید خسروی به عنوان سه اثر برگزیده انتخاب شدند. رونمایی از  پنج کتاب در زمینه ادبیات از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
captcha