به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قنبر موسینژاد، مدیرکل کمیته امداد کردستان در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری سریشآباد با بیان اینکه هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری جمعآوری کمکهای مردمی در جهت کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه است، اظهار کرد: این مرکز نیکوکاری اولین بار است که به صورت خود جوش و توسط خود مردم، امورات آن انجام میشود.
وی افزود: تمامی نیروهای این مرکز نیکوکاری
به صورت افتخاری و در جهت جذب کمکهای خیران و هدایت آن به سمت نیازمندان منطقه تلاش
میکنند.
موسی نژاد با اعلام اینکه مراکز نیکوکاری
در راستای واگذار کردن امورات مردم به خود مردم ایجاد میشود، بیان کرد: کارهای این
مراکز خارج از بروکراسی اداری و در کمترین زمان انجام میشود و مشکلات نیازمندان در
حداقل زمان پیگیری و رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه منابع مالی این مراکز از محل کمکهای مردمی است، عنوان کرد: خیران و کسانی
که به این مراکز کمک میکنند خود نیز در توزیع این کمکها بین نیازمندان مشارکت و همکاری
دارند.
مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد:
نکتهای که در ایجاد مراکز نیکوکاری به آن توجه شده است ایجاد این مراکز در مسجد است
که با این کار مردم در کنار انجام تکالیف دینی خود به امور نیازمندان نیز رسیدگی خواهند
کرد.
وی افزود: امامان جمعه و جماعات به عنوان
رهبران دینی مردم، هیئت امنا مساجد و معتمدین خود مردم بر عملکرد و توزیع کمک های این مراکز نظارت دارند.
موسی نژاد در پایان یادآور شد: کمیته امداد
تلاش می کند با ایجاد این مراکز در کنار کمک به رفع مشکلات نیازمندان منطقه عزت و کرامت
انسانی آنها نیز حفظ شود.