سنگ تمام مردم فارس در جشن انقلاب/ حماسه‌سازی‌ در قاموس ملت ایران تمامی ندارد
کد خبر: 3572904
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

سنگ تمام مردم فارس در جشن انقلاب/ حماسه‌سازی‌ در قاموس ملت ایران تمامی ندارد

گروه اجتماعی: همزمان و همگام با سراسر كشور، راهپیمایی پرشكوه 22 بهمن با حضور گسترده ملت متدین و ولایت‌مدار در نقاط مختلف استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، باز هم در جشن انقلاب اسلامی، ملت ایران یك بار دیگر خروشیدند و حماسه‌ای جانانه خلق كردند تا به تمام دنیا ثابت كنند كه ایرانی‌ها، ملت حماسه‌سازی‌ها هستند و تا این ملت هست، انقلاب اسلامی نیز پا برجاست.

هر ساله این انقلابی كه با قطره قطره خون شهدای این ملت به ثمر نشست، با حضور گسترده مردم در برهه‌های مختلف بارورتر می‌شود، به طوری كه امروز شاخه‌های شجره طیبه انقلاب بر نقاط مختلف دنیا گسترده شده است و تمام آزادگان جهان به طریقی از این شجره طیبه توشه بر می‌چینند.

امروز، 22 بهمن سال 95 و در جشن سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی مردم استان فارس نیز همراه و همگام با سراسر كشور با حضور گسترده خود در راهپیمایی بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهدای این انقلاب تجدید بیعت كردند تا بدین طریق به تمام دنیا ثابت كنند كه هیچگاه دست از آرمان‌های این انقلاب و از مواضع انقلابی خودشان برنخواهند برداشت.

پير و جوان، زن و مرد، كودك و جوان و كهنسال از هر قشر و طيف و مذهبی و دينی آمدند، چرا كه همه آنان ايرانی‌ هستند و خواستار تداوم اقتدار و امنيت كشورشان هستند و مسلماً هيچ عقل سليمي، اجازه نمی‌دهد كه به اين دو نعمت بزرگ الهی در كشوری كه در آن زندگی می‌كنند، خدشه‌ای وارد شود.

ندای «الله اكبر» در فضای شهر پیچید

طنین ندای «الله اكبر» در گوش شهر پیچید و دل‌ها را خدایی كرد تا بار دیگر همه دنیا به خاطر آرند كه این انقلاب ریشه در آموزه‌های اسلام و قرآن دارد و شعار همیشگی آن همان شعار نهضت حسینی است كه از 1400 سال پیش در مقابل تمام طاغوت‌های زمان به صدا در می‌آید.

«هیهات منا الذله»، «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «خونی كه در رگ ماست،‌ هدیه به رهبر ماست» و غیره اصلی‌ترین شعارهایی بود كه امروز در طول برپایی راهپیمایی 22 بهمن از حنجره‌های ملت مسلمان و انقلابی ایران بیرون می‌آمد. همه یكپارچه و یكصدا شعار می‌دادند و بدین‌طریق وحدت كلمه خود را به منصه ظهور می‌رساندند.

تا ما هستیم این انقلاب ادامه دارد

«تا ما هستیم این انقلاب ادامه دارد»، تقریباً تكیه كلام تمام كسانی بود كه در این راهپیمایی حضور داشتند. یكی می‌گفت انقلاب اسلامی متعلق به ماست و باید با تمام قوا از داشته‌های خود حفاظت كنیم و هیچگاه اجازه نخواهیم داد كه هیچ ابرقدرتی در دنیا، حتی ذره‌ای گمان كند كه ما از انقلاب خود كوتاه آمده‌ایم.

ایمان خادمی، یكی از شهروندان شیرازی در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایكنا گفت: حضور در این راهپیمایی یك تكلیف و وظیفه شرعی است تا ثابت كنیم كه راه انقلاب و اسلام همواره ادامه دارد و هر كسی نیز امروز بر حسب وظیفه شرعی و ملی خود در این حماسه حضور پیدا كرده است.

ملت ایران حماسه‌سازی را تكلیف خودشان می‌دانند

وی با تصریح اینكه بحمد الهی در طول سی و هشت سال عمر انقلاب اسلامی همیشه حضور مردم در این راهپیمایی بسیار خوب بوده است، گفت: هر كسی هرچه می‌خواهد بگوید، مردم ما كار خودشان را می‌كنند و حساب و كتابشان با شخص دیگری است و این حماسه‌سازی‌ها را تكلیف خودشان می‌دانند و هر اتفاقی هم بیفتند باز هم مردم راه خودشان را ادامه می‌دهند.

خادمی در پایان با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره قدرت انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مؤلفه‌های این انقلاب را وحدت كلمه و حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف دانست.

حضور در راهپیمایی 22 بهمن یك وظیفه شرعی و عقلی است

صمد طوبایی، خادم‌القرآن و معاون سابق پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: حضور در این راهپیمایی یك تكلیف شرعی و عقلی است و بحمد الهی ملت ایران با حضور همیشگی خود در صحنه‌های مختلف یك اقدام سازنده را علیه دشمنان این انقلاب انجام می‌دهند.

وی بر این نكته تأكید كرد كه ملت ایران همواره با این حضور گسترده خود اعلام برائت و بیزاری و انزجار از رفتارهای غلط استكبار جهانی و آمریكا می‌كنند و این مسئله نیز ریشه قرآنی دارد.

برائت و بیزاری از دشمنان خدا ریشه قرآنی دارد

طوبایی با بیان اینكه اعلام برائت و انزجار از ظلم و ستم وظیفه هر فرد ایرانی و مسلمان است، گفت: قرآن بر روی این قضیه بسیار تأكید دارد لذا برائت و بیزاری از دشمنان خدا یكی از شاهراه‌های اهداف مقدسی است كه انسان‌ها برای خودشان ترسیم می‌كنند.

معصومه صمدی‌نژاد، بانوی شیرازی هم در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایكنا گفت: من هر ساله به همراه خانواده‌ام در این راهپیمایی حضور پیدا می‌كنم تا به دشمنان نشان دهیم كه ملت ایران همواره پشتیبان انقلاب اسلامیشان هستند و اجازه نمی‌دهند كه هیچ لطمه‌ای به این انقلاب وارد شود.

مهم‌ترین پشتوانه هر نظامی، ملت آن است

وی، حضور گسترده مردم را در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین عرصه‌های مختلف مشت محكمی در مقابل یاوگویی‌های ابرقدرت‌ها دانست و گفت: مهم‌ترین پشتوانه هر نظامی، حضور گسترده مردم آن در عرصه‌های مختلف است كه ملت ایران نیز همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامیشان هستند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: این مراسم به‌صورت همزمان از ساعت 10 صبح در 76 نقطه استان فارس برگزار شده است.

وی با بیان اینكه در شیراز نیز این راهپیمایی در چند مسیر فرعی و اصلی انجام شده است كه تمام آن‌ها به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مصلی نماز جمعه ختم می‌شود، گفت: در طول مسیر راهپیمایی نیز ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه‌های فرهنگی برپا شده است.

رضایی در ادامه روز ۲۲ بهمن را روز تولی و تبری دانست و گفت: در این روز ملت ایران نسبت به بیگانگان تبری جسته و با دوستان این انقلاب تولی می‌جویند و در این روز نیز ملت ایران در ۲۲ بهمن جواب دندان‌شكنی به غربی‌ها و آمریكایی‌ها دادند.

در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن در شیراز، برنامه‌های مختلفی نظیر آتش‌زدن پرچم آمریكا و اسرائیل، برپایی نمایشگاه‌های دستاورد انقلاب اسلامی، خیمه‌گاه انقلاب، حریم ولایت و همچنین غرفه‌های فرقه‌شناسی و تكفیر و وهابیت و غیره برپا شده بودند.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش مراسم راهپیمایی 22 بهمن در شیراز سخنرانی حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز بود كه این نماز نیز به امامت آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس اقامه شد.

captcha