جنبه‌های قرآنی انقلاب ایران در آیه 5 سوره قصص و 11 رعد تبیین شده است
کد خبر: 3572990
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری تشریح کرد:

جنبه‌های قرآنی انقلاب ایران در آیه 5 سوره قصص و 11 رعد تبیین شده است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین موحدنژاد با اشاره به آیات مبارکه 5 سوره قصص و 11 سوره رعد انقلاب ایران را دینی و قرآنی دانست.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به گفتگو پرداخت.
وی در پاسخ به این سؤال که انقلاب ایران با انقلاب‌های دیگر کشورها چه فرقی داشت؟ تشریح کرد: انقلاب ایران در مقایسه با انقلاب‌های دیگر کشورها، انقلاب دینی است و این هم به خاطر ایمانی هست که در مردم وجود داشت و دینشان را در خطر دیدند و در مقابل رژیم شاهنشاهی قیام کردند و این قیام در سطح بسیار وسیعی بود ولی انقلاب‌های دیگر کشورها کودتا بود که جمعی قدرت را به دست گرفته بودند ولی انقلاب ایران بر اساس ایمان و حمایت‌های مردمی بود و قدرت‌های بزرگ و سران هم مخالف این انقلاب بودند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف جنبه‌های قرآنی انقلاب ایران را اراده خداوند متعال که اراده مستمری هم بود دانست و به آیه 5 قصص «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» و آیه 11 رعد «... إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ... » که آیاتی هستند که تناسب با انقلاب دارد اشاره کرد.
وی با اشاره به آیه 11 سوره رعد، که «خداوند هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد حالشان را مگر اینکه خودشان حالشان را تغییر دهند» گفت: مردمی که متحول شدند و حاضر شدند همه سختی‌ها و اذیت‌ها و مجروح شدن‌ها و از دست دادن عزیزان و بسیاری چیزهای دیگر را تحمل کنند و خداوند متعال هم دست مردم را بیش از آن که به نظر می‌رسید گرفت و باعث شد در برابر رژیم شاهنشانی پیروزی شوند و به طوری که خود انقلابی‌ها هم متعجب شدند که این قدر سریع ایران به پیروزی رسید.
 
عضو ستاد استهلال رهبری ادامه داد: از مرحوم آیت‌‌الله طالقانی سؤال کردند شما با امام جلسه‌ای داشتید چه صحبت‌هایی شد و اوایل انقلاب شما فکر می‌کردید انقلاب به این زودی پیروز شود؛ ایشان فرمودند من فکر نمی‌کردم خود امام خمینی هم می‌فرمودند من فکر نمی‌کردم انقلاب به این زودی پیروز شود اما خداوند متعال  از همه انقلابیون انقلابی‌تر است.

حجت‌الاسلام والسلمین موحدنژاد گفت: عده‌ای می‌گفتند هم‌چنین چیزی ممکن نیست که ما بتوانیم یک رژیمی که به تمام قدرت‌های بزرگ باج داده از ریشه در بیاوریم و پیروز شویم ولی بزرگان می‌گفتند پیروز می‌شویم.

علیرضا برومند

captcha