دولت‌مردان حاضر در جشنواره «فجر» فرصتی برای رویدادهای قرآنی بگذارند
کد خبر: 3573282
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

دولت‌مردان حاضر در جشنواره «فجر» فرصتی برای رویدادهای قرآنی بگذارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک فعال قرآنی در یادداشتی از دولت‌مردان کشور که در جشنواره‌های فیلم و تاتر شرکت می‌کنند، اما در رویداد‌های قرآنی فرصت شرکت ندارند، گله‌ کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، داوود جعفری، مدرس و قاری قرآن کریم و دبیر جشنواره مردمی تلاوت مجلسی در یادداشتی از دولت‌مردان کشور گله کرده است. متن این یادداشت بدین شرح است؛
تلویزیون را روشن کردم و چون علاقه‌ای به ماجرای ساخت فیلم‌های کشورم و سازندگان آن دارم ماجرای جشنواره فیلم فجر را دنبال کردم، یک به یک منتخبان جشنواره از فیلم منتخب که مربوط به دوران انقلاب و گروهک منافقین بود تا کارگردان منتخب که خود صاحب صدایی نکوست تا بازیگران نقش اول زن و مرد که آقای محسن تنابنده از علایق شخصی حقیر بود، تک به تک دنبال می‌کردم اما در بخش اهداء جوایز و خصوصا صف اول این جشنواره چهره‌هایی را می‌دیدم که باعث اول، تعجب و بعد، تفکر و سپس، حسرتم شد. بعضی از رجال درجه یک دولتی از زن و مرد در سالن حضور داشتند و انگار مرکز همایش برج میلاد از هر هنر و هر سیاست یک نماینده داشت.
بلافاصله چرخی در شبکه‌ها و سایت‌های گذشته زدم و عکس‌های برگزاری مراسم مهم قرآنی را نگاه می‌کردم، تناسبی بین جشنواره فیلم فجر امسال و بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام یعنی مسابقات بین‌المللی را کنار هم قرار دادم هرچه در ردیف اول این رویداد مهم قرآنی گشت زدم، هیچ‌یک از آن رجال سیاسی و دولت مردان را نیافتم. با خودم گفتم کدام را باور کنم؛ این که مردان دولتم پیش از این جشنواره باید در محل آن رویداد قرآنی باشند یا این که در هر دو به یک طریق شرکت کنند یا در هیچکدام نباشند و یا این که حضورشان در این جشنواره و عدم حضورشان در بزرگترین رویداد قرآنی کشور جزء این است که کم توجهی به این بخش آسیب‌های وارده بسیاری دارد.
در تعجب خودم دست و پا میزدم که حدیث امام جعفر صادق(ع) را یافتم «من قرا القرآن و هو شاب مومن اختلط بلحمه و دمه» قرار بود که به حرف بزرگان و انبیاء و معصومین ایمان داشته باشیم. منکر تاثیر فیلم و تاتر بر روند آنی و لحظه‌ای بر خلقیات جامعه نیستم، اما به یاد ندارم که حدیثی دیده باشم که گوشت و خون انسان را با دیدن فیلم و تاتر بیمه کرده باشد. اعتیاد، ربا، سرقت، بی‌حیایی، الفاظ بد و رکیک، بدخلقی، بدرفتاری در کلام و گفتار و منش انسانی، کم‌توجهی و... همه این‌ها بد هستند و تنها راه درمان آن‌ها که در این روزگار بسیار و سخت، محتاج رفع اثرات سوء آن هستیم و جامعه امروز ما از آن ضربه می‌بیند، می‌توان با اعتماد به کلام معصوم(ع) و بیشتر از آن پیام و کلام خود خالق(فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ) درمان کرد. اگر امروز دولت مردانم فرصت دیدن جشنواره فیلم فجر و تاتر و موسیقی را دارند، چرا نباید فردا فرصت دیدن چهره‌هایی را داشته باشند که با صدای آنان ماه رمضان و اوقات شرعی هر روز خود را سپری می‌کنند و یا با نوای اذان‌گاهی آنان آستین‌ها را بالا می‌زنند و در صف‌های نماز به اقامه نمازی می‌ایستند که خالق کتابی است به نام «قرآن». والسلام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۰:۰۸
0
0
با این کار باعث ارتقاء سطح دانش و آگاهی مخاطبان می‌شود
captcha