نوع برخورد با مسافران؛ از شاخص‌های انتخاب شهرهای برتر در حوزه گردشگری
کد خبر: 3577292
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
عیدی‌بیرانوند مطرح کرد:

نوع برخورد با مسافران؛ از شاخص‌های انتخاب شهرهای برتر در حوزه گردشگری

گروه اجتماعی: شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که سال گذشته خرم‌آباد به‌عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری در سطح کشور انتخاب شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های انتخاب شهرهای برتر در حوزه گردشگری نوع برخورد با مسافران نوروزی است؛ لذا مؤسسات مردم‌نهاد جهت تعامل و برخورد بهتر با مهمانان نوروزی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یحیی عیدی‌بیرانوند، شهردار خرم‌آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه که چهارشنبه، چهارم اسفند در شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دستورالعمل‌ها و مصوبه‌‌های پدافند غیرعامل جهت مقاوم‌سازی شهر خرم‌آباد توسط شهرداری اجرا می‌شود.
وی با اشاره به این‌که شهرهای ما باید در مقابل حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله مقاوم شوند، تصریح کرد: مردم در مقاوم‌سازی و اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل نقش اساسی دارند.
 عیدی‌بیرانوند با اشاره به این‌که پروژه زیرگذر بهارستان با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم ‌واگذار شده است، خاطرنشان کرد: برای حمایت از گردشگری و افزایش گردشگران عوارض ساخت هتل در شهر خرم‌آباد توسط شهرداری رایگان شده است.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به ‌این‌که کارگروه شناسایی بافت‌های تاریخی خرم‌آباد در شهرداری ایجاد شده است، اضافه کرد: مجموعه‌های تاریخی و باستانی شهر خرم‌آباد میراث و گنج‌های ما هستند و باید حفظ شوند به‌طور مثال سنگ‌نوشته یک سند تاریخی است که دستورالعمل چگونگی برخورد با منابع طبیعی در گذشته را بیان کرده است این در حالی‌است که افکار عمومی صدا و سیما، رسانه‌ها و میراث فرهنگی نیز باید از مجموعه‌های تاریخی حمایت کنند.
وی با بیان این‌که ترمینال برون استانی خرم‌آباد در ایام نوروز سال آینده به‌طور رسمی افتتاح می‌شود، گفت: در سال‌جاری ۵۸ هکتار چمن توسط شهرداری خرم‌آباد کاشته شد.
وی اظهار کرد: طبق آمار و شاخص‌های ملی یک نیم متر چمن اکسیژن یک سال یک انسان را تامین می کند این در حالی‌است که ساخت ۱۶ پارک کوچک، ۲۴ هزار مترمربع پیاده‌سازی و افتتاح سه سالن ورزشی از دیگر اقدامات شهرداری خرم‌آباد در سال جاری است.
احداث مسجد آیت‌الله کمالوند در ورودی شهر خرم‌آباد توسط شهرداری
شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که مسجد آیت‌الله کمالوند در ورودی شهر خرم‌آباد توسط شهرداری ساخته شد، تصریح کرد: مسجد آیت‌الله کمالوند به یک فرصت فرهنگی برای استفاده مردم در ایام عاشورا و اربعین حسینی تبدیل شده است این در حالی‌است که مسجد پارک زیباکنار خرم‌آباد نیز در ایام نوروز جهت استفاده‌ی مهمانان نوروزی افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: خرید ۳۱ خانه مسکونی جهت آزادسازی دره اسدآبادی، احداث پُل جهادگران و پُل صارمی و تاسیس کارخانه کمپوست از دیگر اقدامات شهرداری خرم‌آباد در سال‌جاری از دیگر اقدامات شهرداری خرم‌آباد در سال‌جاری است.
 عیدی‌بیرانوند با اشاره به این‌که سال گذشته خرم‌آباد به‌عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری در سطح کشور انتخاب شد،  اظهارکرد: یکی از شاخص‌های انتخاب شهرهای برتر در حوزه گردشگری نوع برخورد و اخلاق با مسافران نوروزی است لذا مؤسسات مردم نهاد جهت تعامل و برخورد بهتر با مهمانان نوروزی اقدام کنند.
captcha