اقبال روبه رشد نخجوانی‌ها به فراگیری قرائت
کد خبر: 3577892
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
وقار بابایف عنوان کرد:

اقبال روبه رشد نخجوانی‌ها به فراگیری قرائت

گروه بین‌الملل: رئیس اداره امور دینی نخجوان در دیدار با وابسته فرهنگی كشورمان در این منطقه با تأكید بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اقبال نخجوانی‌ها برای فراگیری قرائت قرآن کریم رو به رشد است.

اقبال روبه رشد نخجوانی‌ها به آموزش قرائت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان با وقار بابایف، رئیس اداره امور دینی نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، وقار بابایف در سخنان خود، گفت: اقبال مردم برای یادگیری قرائت قرآن کریم و موضوعات روزمره دینی رو به رشد است و در آینده شاهد افزایش تعداد دانش‌آموختگان مدرسه تازه تأسیس نخجوان خواهیم بود.
رئیس اداره امور دینی نخجوان با اشاره به رویداد انتخاب نخجوان به‌ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 میلادی تصریح کرد: سفر به مشهد مقدس و شرکت در مراسم افتتاحیه برنامه پایتخت فرهنگی جهان اسلام؛ مشهد مقدس در سال 2017، فرصت مغتنمی برای تبادل و کسب تجربه به منظور اجرای برنامه‌های طرح «نخجوان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018» بود.
وی ادامه داد: پس از این سفر، طرح‌ها و برنامه‌های متعددی را به کمیته برگزاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام نخجوان سال 2018 ارائه كرده‌ایم.
وابسته فرهنگی كشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از مفید‌بودن سفر هیئت جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان به مشهد مقدس گفت: وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان آماده همکاری در خصوص ارتقای برنامه‌های نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2018 است.
بنابر اعلام این خبر، هم‌اکنون دوره‌های آموزشی در مدرسه دینی مسجد الزهرا(س) نخجوان برگزار می‌شود و بر اساس مصوبات دولت جمهوری خودمختار نخجوان مقرر شده بخشی از مجتمع مسجد نخجوان که در جوار قلعه نخجوان در حال احداث است، به مدرسه دینی این منطقه اختصاص داده شود.
ساختار معماری مجتمع با هدف راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی طراحی شده است و این مجموعه در سال 2018 به بهره‌برداری خواهد رسید.
جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان و مرکز آن شهر نخجوان است.
این جمهوری خودمختار در جنوب قفقاز و شمال رود ارس واقع شده و از شمال و مشرق محدود به جمهوری ارمنستان، از جنوب محدود به ایران و از غرب محدود به ترکیه است.

اقبال روبه رشد نخجوانی‌ها به آموزش قرائت
captcha