تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه «جماران» در پاکستان
کد خبر: 3580748
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه «جماران» در پاکستان

گروه بین‌الملل: آیین اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم حافظان نوجوان قرآن کریم در مؤسسه جماران حیدرآباد پاكستان با حضور وابسته فرهنگی ایران در حیدرآباد، برگزار شد.

تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه «جماران» در پاکستان + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد پاكستان، در آیین اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم حافظان 20 جزء قرآن کریم مؤسسه جماران حیدرآباد شرکت و ضمن اهدای جوایز به برگزیدگان، نحوه آموزش قرآن و فعالیت این مؤسسه را از نزدیک مشاهده كرد.
انصر سبتی رضوی، مدیر مؤسسه جماران حیدرآباد در این آیین، با بیان اینكه مؤسسه جماران دارای شعبات مختلف در سراسر پاکستان است، اظهار كرد: شعبه حیدرآباد مؤسسه جماران، از سال 2015 فعالیت خود را آغاز كرده و علاوه بر پذیرش و ثبت‌نام علاقمندان به حفظ و قرائت قرآن، درصدد است تا با تربیت حافظان قرآن کریم، در نهضت تربیت حافظان شیعه، سهم خود را ایفا كند.
وی افزود: طول دوره آموزش در این مرکز دو سال است و قرآن‌آموزان که عمدتاً از سنین کم و نوجوان انتخاب می‌شوند، روزانه از ساعت 8 صبح تا 14، در کلاس‌های حفظ و قرائت شرکت می‌كنند و پس از  اتمام دوره، حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.
مدیر مؤسسه جماران حیدرآباد ادامه داد: این مؤسسه همچنین دارای 78 مکتب ولایت در سطح شهر حیدرآباد است که با آموزش مسائل و آموزه‌های دینی، سطح آگاهی شیعیان را نسبت به احکام و مسایل دینی افزایش می‌دهد.
انصر سبتی رضوی در بخش دیگری از سخنانش کمبود مدرس قرآن، امکانات آموزشی و عدم وجود حمایت‌های مالی در قیاس با مؤسسات مشابه اهل سنت که مورد حمایت‌های گسترده مالی از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند را از جمله مشکلات پیش روی فعالیت مؤسسه جماران برشمرد.
در ادامه نیز احمد عبداله‌پور، وابسته فرهنگی ایران در حیدرآباد، با ابراز شگفتی از حافظانی که در سنین کم موفق به حفظ 20 جز قرآن کریم شده‌اند، گفت: کار در چنین مراکزی قطعاً معامله با خداوند محسوب می‌شود و چنانچه نیت «قربة الی الله» باشد، خداوند متعال خود زمینه‌های پیشرفت را فراهم خواهد آورد.
مسئول خانه فرهنگ ایران در حیدرآباد همچنین موضوع حفظ قرآن کریم را بسیار حائز اهمیت دانست و سپس تأکید كرد: جوانان شیعه به موازات پرداختن به علوم دینی و فراگیری مفاهیم قرآنی، باید در عرصه‌های علم و فناوری هم پیشرفت كنند. بنابراین ضروری است که با تلاش بیشتر، دروس مدارس خود را هم مدنظر قرار دهند و مانع از گسست علمی شوند.
عبداله‌پور با پیشنهاد فراگیری زبان فارسی در کنار آموزش حفظ و قرائت قرآن، ابراز امیدواری كرد تا با فراگیری زبان فارسی، امکان ادامه تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های علوم قرآنی و دینی در حوزه‌های علمیه ایران برای علاقمندان فراهم شود.
پایان‌بخش این مراسم، اهدای جوایز به 6 نفر از برگزیدگان حفظ 20 جزء از قرآن کریم بود که توسط وابسته فرهنگی ایران در حیدرآباد و مدیر و مدرسین مؤسسه جماران انجام شد.
 
تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه «جماران» در پاکستان + عکس

تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه «جماران» در پاکستان + عکس
captcha