دانشگاه علوم قرآنی باید در تراز نظام اسلامی باشد
کد خبر: 3581188
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
حجت‌الاسلام علی محمدی:

دانشگاه علوم قرآنی باید در تراز نظام اسلامی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انتظار از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم این است که دانشگاهی در تراز و شأن نظام اسلامی باشد گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جاری 2318 دانشجوی جدید داشته است و این در حالی است که برخی دانشگاه‌های مهم با کمبود دانشجو مواجه بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در نشست مشترک روسای دانشکده های علوم قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب افزود: علوم قرآنی مقدمه ای برای شناخت معارف قرآن است و شناخت صرف علوم قرآن بدون توجه به معارف آن، ماندن در مقدمه است.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: باید با روحیه جهادی کارها را پیش برد و اگر بهترین اساسنامه را هم داشته باشیم ولی روحیه جهادی نباشد کارها پیش نمی رود و اهداف محقق نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین الهی‌زاده، قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هم در این نشست گفت: 2 اصل مهم در دستور کار دانشگاه است یکی استانداردسازی و دیگری ساماندهی.
وی افزود: ساماندهی برای دانشگاه یک ضرورت است و تا انسجام در درون نباشد، نمی توان انسجام سازمانی ایجاد کرد.
قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: همه ما در دانشگاه ید واحد هستیم و همه دور قرآن کریم جمع شده‌ایم و نباید تفرقه جغرافیایی موجب تفرقه کاری بشود.
حجت الاسلام الهی زاده در ادامه گفت: تعامل و انسجام با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر نهادها و سازمانها هم  باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تعامل و همراهی با حوزه های علمیه را مسئله  مهمی دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های دنیا چند مرحله را طی کرده‌اند که شامل آموزش محوری، پژوهش محوری، کارآفرینی و نقش آفرینی می شود، پس باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین امروزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، بتواند نقش محوری و مهمی را در کشور ایفا کند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام محمود ابوترابی از ریاست دانشکده علوم قرآنی قم تودیع و حجت الاسلام والمسلمین الهی زاده با حفظ سمت به عنوان رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی قم معرفی شد.
captcha