وزیران خارجه عرب خواستار احقاق حقوق مردم فلسطین شدند
کد خبر: 3582047
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
بدون ارایه راهکار عملی؛

وزیران خارجه عرب خواستار احقاق حقوق مردم فلسطین شدند

وزیران خارجه عرب در یکصد و چهل و هفتمین نشست کنفرانس اتحادیه عرب بدون ارایه هیچگونه راهکار عملی و فقط در شعار از کشورهای عربی و اسلامی خواستند در اقدامی مشترک و گسترده تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ایرنا، خبرگزاری فلسطینی معا امروز (چهارشنبه) گزارش داد، شرکت کنندگان در کنفرانس اتحادیه عرب آغاز فعالیت یکپارچه کشورهای عربی را برای مواجهه با چالش پیش روی کشورهای عربی به کنفرانس آینده این اتحادیه موکول کردند.
آنان همچنین یورش و تجاوزهای مداوم شهرک نشینان صهیونیست افراطی به مسجدالاقصی را فقط به صورت شعاری محکوم کرده و آن را عبور از خط قرمز بیان کردند.
وزیران خارجه کشورهای عرب در نشست اتحادیه عرب همچنین با دخالت های خارجی در امور داخلی لیبی مخالفت کرده و خواستار حمایت های سیاسی از دولت وفاق ملی این کشور به عنوان دولتی قانونی شدند. اتحادیه عرب همچنین خواستار اجرای کامل توافق سیاسی، بازسازی، حمایت و کمک به نهادهای مدنی و نظامی لیبی شد.
وزیران خارجه اتحادیه عرب همچنین پیشنهاد مصر برای ایجاد یک نهاد مشورتی بین اتحادیه عرب و شورای امنیت را به تصویب رساند.
این اقدام به منظور تکمیل تلاش های جاری برای تقویت همکاری بین اتحادیه عرب و سازمان ملل به منظور ایجاد مشارکت فعال بین دو سازمان برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه عربی صورت گرفت.
اتحادیه عرب همچنین ربودن شهروندان قطری در عراق را محکوم کرد و از پارلمان عراق خواست تا با عهده گرفتن مسئولیت های قانونی خود اقدامات لازم را برای آزادی این گروگان ها به انجام برساند و عاملان گروگان گیری را به دستگاه عدالت بسپارند.
captcha