مسجد، پایگاه فرهنگ و انسان‌سازی است/ انتشار پیام اسلام راستین از این مكان
کد خبر: 3582197
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
صالحی‌امیری:

مسجد، پایگاه فرهنگ و انسان‌سازی است/ انتشار پیام اسلام راستین از این مكان

گروه فرهنگی: در بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت سالروز تأسیس كانون‌های مساجد آمده است:‌ مسجد نه فقط محفل عبادت و مجلس انس و عاشقی، که پایگاه فرهنگ و انسان‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اباذر ظهرابی، مسئول حراست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 18 اسفندماه در مراسم بیست و چهارمین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد استان فارس كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، پیام سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت كرد.

در این پیام آمده است:‌ «مسجد، خانه خدا و مأمن عاشقان دلباخته و مشهد شاهدان جمال و جلال الهی است. مسجد، معراج بندگان آزاد و وارسته‌ای است که جز وصال دوست هیچ نمی‌خواهند و غم و شادی خود را به رضای دوست گره زده‌اند، از این مکان انسان به مرتبه والاتر اعتلا یافته و جسم و جان خویش را به رایحه سعادت و رستگاری معطر می‌کند.

مسجد نه فقط محفل عبادت و مجلس انس و عاشقی، که پایگاه فرهنگ و انسان‌سازی است، بارقه‌های نخستین انقلاب اسلامی از مسجد قوام یافت و تاریخ‌ساز شد، از همین مسجد است که می‌توان در جهان پرآشوب امروز و تزلزل‌های روحی و فکری و آشفتگی‌های فرهنگی، ندای رهایی‌بخش، کلام انسان‌ساز، نوید تعالی‌بخش و قول امیدآفرین اسلام را به تمامی دل‌های رنجور و خسته از مادی‌گرایی طنین‌انداز کرد.

مسجد، سنگری حیات‌بخش در برابر کلام تحریف شده و آکنده از خشونت و اسلام داعشی است و از اینجاست که می‌توان پیام اسلام راستین محمدی(ص) یعنی اسلام رحمت، عزت و سعادت را در جهان منتشر کرد.

به لطف پروردگار و تلاش‌های دلسوزانه خادمان فرهنگ غنی ایران اسلامی، امروز مسجد کانون فعالیت‌های انسان‌ساز فرهنگی، هنری، علمی، عرفانی و عبادی گردیده و جایگاه آن در عرصه گسترده فرهنگی کشور بازیابی شده است. اگرچه تا رسیدن به جایگاه حقیقی مسجد و نقش متعالی آن راه درازی در پیش است اما فعالیت‌های گوناگونی را که با کوشش انسان‌های خیّر و مومن در مساجد صورت می‌گیرد، شایسته ارج و تقدیر می‌دانم.

برکات اقداماتی که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این سال‌ها به آن همت گمارده‌اند، دستاوردهای معنوی روحیه و فرهنگ مسجدی را در سراسر کشور عمق دوچندان بخشیده است.

کارنامه درخشان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نشان از آن دارد که توانایی و ظرفیت بالایی در فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و عبادت و معنویت در این عرصه وجود دارد.

از این رو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید مرکز فعالیت‌ فرهنگی و هنری کشور باشد و با تلفیق درایت و عقلانیت فرهنگی و هنری روزآمد و کارشناسانه، با روحیه و فرهنگ ایثار و معنویت از این ظرفیت بی‌کران در ارتقای سلامت روحی و معنوی جامعه امروز بهره برد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نماد عقلانیت و دیانت هستند که می‌توانند در جهان امروز نقش یگانه و خاص خود را ایفا کرده و با افزودن بر جاذبه‌های معنوی خود، پایگاه عشق و عقل برای جوانان مستعد و پرشور و معنویت‌گرا باشند، باید قدر این نعمت بزرگ را با مدیریت آینده‌نگر و ژرف‌اندیش ارج نهاد و شاکر این نعمت عظیم الهی بود.

بدین‌وسیله مراتب تقدیر خود را از خدمات کوشندگان و فعالان مساجد و مسجدی‌های عزیز و مومن ابراز کرده و از خداوند متعال اجر روزافزون شما مومنان خداجو را مسئلت دارم».

captcha