«احسن الحال» از منظر قرآن، پاكسازی زشتی‌هاست/ انتقاد از رونمایی مخفیانه سند 2030 یونسكو
کد خبر: 3585020
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
آیت‌الله ایمانی:

«احسن الحال» از منظر قرآن، پاكسازی زشتی‌هاست/ انتقاد از رونمایی مخفیانه سند 2030 یونسكو

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه قرآن أَحْسَنِ الْحَالِ را به نجات در پاک‌سازی از زشتی‌ها معنا می‌كند، توصیه كرد تا در این ایام بدی‌های اخلاقی را دور بریزیم و خانه دل را بتکانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 27 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن ایام بهار گفت: بهار در طبیعت همراه با تحول است؛ تحول از درون آغاز می‌شود و به بیرون انتقال پیدا می‌کند، دانه در درون خاک دگرگونی‌هایی بر او رخ می‌دهد تا به شکل یک سبزه به روی خاک ظاهر و آشکار شود.

وی افزود: این تحول درونی و برونی که برای طبیعت در فصل بهار رخ می‌دهد ما را دعوت می‌کند که از این دگرگونی درس بگیریم و ما هم از درون و برون متحول شویم؛ آن هم به أَحْسَنِ الْحَالِ همانگونه که درخت چوب خشکیده سبز می‌شود، میوه شیرین و گوارا می‌دهد، گل می‌شود، بوی خوش و عطر دارد، ما هم از درون دگرگون شویم و در برون این تحول آشکار شود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه قرآن أَحْسَنِ الْحَالِ را به نجات در پاک‌سازی از زشتی‌ها معنا می‌كند، توصیه كرد تا بدی‌های اخلاقی را دور بریزیم، خانه دل را بتکانیم همان‌گونه که خانه ظاهری را در این ایام تکاندیم و خانه تکانی داشتیم، به خودمان برسیم و محاسبه کنیم، قبل از اینکه دیگران به حسابمان برسند.

وی ادامه داد: یکسال گذشت و سال‌های آینده هم به همین سرعت خواهد گذشت و فرصت‌ها از دست ما خارج خواهد شد، اینجاست که باید با بیداری و هوشیاری به این وضع خودمان عنایت و توجه بیشتری داشته باشیم .
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه در این ایام اجازه ندهیم فضای جامعه ما توسط گروهی که خواه و ناخواه می‌آیند و می‌روند مکدر به گناه و تاریک به معصیت شود، گفت: آن‌ها كه می‌آیند ممكن است آثار زشتی را از خود به جای بگذارند، در بعضی از افراد که اقلیت هستند اما خواه و ناخواه پیداست.

وی بر لزوم پاكسازی محیط از گناه و آلودگی در ایام نوروز تأكید كرد و گفت:‌ تلاش كنیم تا مراكز بازدید را به خاطر منافع تجاری آلوده به گناه و معصیت نكنیم و آن‌ها را پاك و مقدس و منزه قرار دهیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اهمیت جایگاه آرامگاه حافظ گفت:‌ چهره‌های بلندی از انسان‌های با معرفت و انسان‌هایی كه شب با مناجاتشان در و دیوار هم صدا بودند، در زیر خاك‌های حافظیه آرمیده‌اند، حرمت آن‌ها اجازه نمی‌دهد که ما فضای قدسی آنجا را آلوده به گناه كنیم. تخت جمشید را به عنوان عبرت تاریخ ببینیم و بنگریمو سند فکر و اندیشه گذشتگانمان ببینیم نه اینکه مرکزی برای فسق و فجور آن را انتخاب کنیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل معیشت و صنعت اشاره كرد و گفت:‌ چند سال قبل بخشی از خاک استان فارس را به یک استان دیگری واگذار کردند که در آن بخش معدن آهن استان فارس و اجازه بهره‌برداری در آن بخش آزاد بود اما این خاک را واگذار کردند و امروز فرزندان این آب و خاک از گوشه دیگری که می‌خواهند بهره‌برداری کنند یک کارخانه عظیم فولاد راه بیندازند در منطقه‌ای که بیکاری گسترده است به ما می‌گویند بنا شد شما نگهبانان گوره خرها باشید و زمینی که قابل برداشت بود به دیگران واگذار کردید این‌ها دیگر جز محیط زیست است و شما نمی‌توانید تیشه به اینجا بزنید و بروید به نگهبانی‌تان برسید.

وی ادامه داد: سرمایه‌دار سرمایه‌اش را از خارج آورده است و همه امکانات هم خودش فراهم می‌کند اما كنون به مدت دو سال است كه مرتب دوندگی می‌كند و به نتیجه نمی‌رسد؛ این زیرساخت ما معیوب است و بعضی از مسئولان ما آن درد لازم را ندارند.

آیت‌الله ایمانی از مدیر ارشد استان تقاضا كرد تا بازرسان ویژه‌ای انتخاب كند كه هم عاقل و هم متدین باشند و هم بفهمند و صنایع را وارسی کنند و بعد این بازرس به شخص دیگری گزارش ندهد بلكه مستقیم به شخص مدیر ارشد گزارش دهد و این همان سخنی است که مولا امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر دستور داد بازرسان ویژه‌ای که برای رسیدگی مسائل می‌فرستی، نتیجه کار را بدون واسطه به خودت گزارش بدهند زیرا اگر به دیگران گزارش دهند دستکاری می‌شود.

وی با طرح این سئوال كه چرا فلان مدیر کل آن وظیفه‌ای که دارد انجام نمی‌دهد، دنبال کار نمی‌رود، فضا را برای سرمایه‌گذار فراهم نمی‌کند، گفت:‌ مگر شما برای یک سرمایه‌گذار خارجی در مملکت فرش قرمز پهن نمی‌کنید؟ این بچه استان فارس است که در کشور خارجی پول جمع کرده و حالا می‌خواهد خرج کند و مشابه این فراوان است .

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های آمریكا اشاره كرد و گفت: یكی از برنامه‌های راهبردی كه آمریكا برای كشور ما دارد این است كه سه مرحله اساسی را طی كند، نخست مهار انقلاب، دوم تغییر رفتار مردم و مسئولان كه انقلابی عمل نكنند و سوم تغییر ساختار نظام و حكومت است و این ایده آمریكاست و بهترین كار برای انجام این كار نیز نفوذ است لذا برای نفوذ از تمام امكانات استفاده می‌كند.

وی از ابزارهایی كه آمریكا برای نفوذ استفاده می‌كند را ابزار فرهنگی آن هم توسط سازمان وابسته به سازمان ملل یعنی سازمان یونسكو برشمرد و گفت: این سئوال مطرح است سند 2030 راجع به آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما که در چند مدت قبل به طور بی سر و صدا رونمایی شد و بعضی از وزرا در آن حضور داشتند، چه سندی است که مخفیانه رونمایی می‌شود؟ در مجلس شورای اسلامی نمی‌رود، شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را نمی‌بیند اما تعهد برای کشور ایجاد می کند.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه سال‌های سال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط دانشمندان برجست تنظیم و آماده شد، گفت:‌ یونسکو چه صیغه‌ای است که بخواهد برای ما سند آموزش و پرورش و آموزش عالی را تنظیم کرده و به ما دیکته كند؟ آیا در امر آموزش، نفوذ تحقق پیدا نمی‌کند؟ آیا آنچه که آمریکا می‌خواهد از این طریق عملیاتی نمی‌شود؟ این‌ها ده‌ها سئوال است که باید پاسخ داده شود .
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری كرد كه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این قضیه اصلی برسند و اجازه ندهند این سند که به سند 2030 معروف شده در جامعه ما عملیاتی شود و ادامه داد:‌ ما مرده نیستیم که دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند بلكه ما ملتی زنده، عاقل، بالغ، باشعود و قدرت تصمیم‌گیری بالا هستیم كه سند تحول هم تهیه کردیم همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کنید چرا سند وابسته به غرب.

وی تأكید كرد كه روح حاکم بر یونسکو، روح لیبرال دمکراسی غربی است و روح اسلام و استقلال و عزت‌مداری نیست بلكه به دنبال ذلت است و ادامه داد: مسئولان ذیربط به این نکته توجه کنند و امیدوارم که مسئله بایگانی شود و عملیاتی نشود و اجازه ندهند مشکلی برای نظام آموزشی کشور ما به وجود بیاید.

captcha