راه‌اندازی مسابقات قرآن جایزه «کتارا» در قطر
کد خبر: 3586165
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

راه‌اندازی مسابقات قرآن جایزه «کتارا» در قطر

گروه بین‌الملل: مؤسسه فرهنگی «کتارا»ی قطر از راه‌اندازی مسابقات تلاوت قرآن جایزه سالانه «کتارا» در این کشور خبر داد.

راه‌اندازی مسابقات تلاوت قرآن جایزه «کتارا» در قطر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، این مسابقات با هدف تشویق و شناسایی استعدادهای برتر در عرصه تلاوت قرآن و معرفی قاریان ممتاز و برجسته به جهان برگزار خواهد شد.
«خالد بن ابراهیم السلیطی»، مدیرکل مؤسسه عمومی منطقه فرهنگی قطر موسوم به «کتارا» در این باره گفت: راه‌اندازی این جایزه گام جدیدی از سوی این مؤسسه در زمینه افزایش اهتمام به سطح تلاوت و ترتیل قرآن است.
وی افزود: ‌مؤسسه فرهنگی «کتارا» مبلغ یک میلیون و نیم ریال قطری جایزه برای نفرات اول تا پنجم این رقابت‌‌ها در نظر گرفته که به نفرات اول تا پنجم این مسابقات به ترتیب 500 هزار ریال قطری، 400 هزار، 300 هزار، 200 هزار و 100 هزار ریال قطری اهدا خواهد شد.
السلیطی تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی «کتارا» همچنین، لوح فشرده ترتیل نفر نخست این مسابقات را در استودیوی این مؤسسه ضبط خواهد کرد.
از سوی دیگر، «خالد عبدالرحیم السید»، ناظر این مسابقات در این باره گفت: نام‌نویسی برای شرکت در مسابقات تلاوت قرآن جایزه سالانه «کتارا» از فردا، 12 فرودین‌ماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان تا 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مسابقات به آدرس «www.kataraquran.com» برای شرکت در این مسابقات نام‌نویسی کنند.
وی افزود: این مسابقات ویژه آقایان برگزار می‌شود و از شروط این رقابت‌ها این است که سن شرکت‌کنندگان نباید کمتر از 18 سال باشد و متسابقین باید مسلط به احکام تجوید و مخارج حروف بوده و تلاوت دلنشینی داشته باشند و از ائمه مساجد، خطیبان و معلمان الهیات و زبان عربی نباشند و همچنین، قبلا در مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن رتبه‌ای کسب نکرده باشند.
captcha