مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3586991
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
مؤسسه برتر/3

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای قرآنی در شهرستان اهواز می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.

مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.

دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
حال سومین مؤسسه‌ای که قرار است این هفته به عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شود، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز است.

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) فعالیت خود را از سال‌ 1384 ‌با مدیرت وحید مدنیان آغاز کرد که پس از برگزاری چند دوره مسابقه با عنوان «رضوان‌» در سال 1387 با کسب مجوز از ‌سازمان تبلیغات اسلامی‌ به صورت‌ رسمی کار خود را شروع کرد. در  هر دوره آموزشی این مؤسسه بیش از 100 نفر از بانوان و آقایان علاقه‌مند در رشته‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، تجوید، حفظ، صوت و لحن و غیره حضور دارند.
این مؤسسه در مکان مجتمع فرهنگی ـ مذهبی تجاری موقوفه حاج اسماعیل مدنیان شامل پارکینگ عمومی، بازار امام رضا‌(ع)، حسینیه امام رضا‌(ع) در دو طبقه ویژه آقایان و بانوان، واحدهای اداری و آموزشی، فرهنگسرا شامل آمفی تئاتر، نگارخانه، سالن اجتماعات و ... واقع شده است. حسینیه‌ها و بازار در سال ۱۳۸۳ با نام مبارک امام رضا(ع) مزین و راه‌اندازی شدند.
فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حسینیه امام رضا(ع) از همان بدو شروع بر اساس امور قرآنی و نشر مذهب شیعه جعفری بر طبق وقف‌نامه آغاز شد.
یکی از بزرگترین طرح‌های اجرایی در این مؤسسه قرآنی طرح «فَاستَمِعوا لَه» که شامل ترتیل‌خوانی یک جزء از قرآن‌ کریم به صورت ماهیانه توسط اساتید برجسته بین‌المللی، کشوری و استانی در ۳ منطقه از شهر اهواز(کیانپارس، شیبان و ملاثانی) است.
برگزاری سلسله مسابقات معارف اهل بیت(ع)، کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، تجوید و تجوید کاربردی، جلسات ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم ویژه ماه مبارک رمضان و غیره از جمله برنامه‌های مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز است.
مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) از حضور مدرسان و قاریان ممتازی مانند جلیل بیت‌مشعل، ناصر دغاغله، قاسم مقدمی، سیدکریم موسوی، مهدی دغاغله، عبداله میاحی، شجاع زویدات، علی حمادی، سید‌عباس موسوی، محسن سلیمانی، عقیل فریسات، سید‌حسن موسوی، سید‌هاشم موسوی‌نسب، سید‌فؤاد شوکاوی، علیرضا سامری، کاظم آذرپیرا، احمد‌رضا درخشان، باقر سواری، سبحان دغاغله، رحیم شریفی، سید‌جاسم موسوی و دیگر قاریان جهت حضور و تدریس در جلسات بهره‌مند می‌شود.
گفتنی است؛ مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) در اهواز، کیانپارس، فلکه سوم، موقوفه حاج اسماعیل مدنیان  واقع شده و شماره تماس این مرکز 06133379016 است.

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
قرآن آموز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۰:۵۵
0
3
با تشکر از خبرگزاری ایکنا
این مؤسسه در زمینه قرائت تخصصی قرآن با استفاده از قاریان ممتاز و بین المللی گام های خوبی برداشته که جای تشکر دارد
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۸:۱۲
0
1
با تشکر از موسسه قرآنی امام رضا(ع) که تا کنون جلسات قرآن بسیاری برای ارتقا قاریان برگزار کرده پیشرفت من در وادی قرآن از این موسسه بوده و هست
خدا قوت میگم به کادرموسسه قرآنی امام رضا(ع) و کارکنان سایت ایکنا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۸:۵۸
0
2
واقعا خسته نباشید یکی از موفق ترین موسسات در سطح استان همین موسسه قرآنی امام رضا ع میباشد
قاسم البوغبیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۹:۱۱
0
1
حدود یک سال است پسرم محمد مهدی را در موسسه ثبت نام کردم که واقعا اساتیدشون درجه بک هستن
امتیازات منحصر به فرد موسسه
ارزان بودن اساتید درجه یک امکانات رفاهی عالی برخورد عالی با ارباب وجوع و زبان آموزان اطلاع رسانی لحظه ای و برخط و کادر اداری فهیم مسلط و خوش برخورد.خداوتد به همه آنها توفیق عنایت فرماید.
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۲۲:۲۷
0
1
موسسه قرآنی امام رضا (ع) در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان اهواز از موسسات پیشتاز بوده و آرزوی موفقیت پیشاپیش برای این موسسه را داریم.
احمد سواری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۷ - ۱۲:۲۴
0
1
الحق والنصاف این موسسه حق داره گردن قاریان استان با این برنامه های متفاوت که دارن
رحیم دغاغله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۰۹:۲۰
0
0
با سلام و تبریک
همه این موفقیت ها بدون شک مرهون تلاش ها و افکار ناب شخصی بود که نمی دانم چرا از ایشان در گزارش نامی برده نشده است.
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۰۹:۳۶
0
0
سلام
از برنامه های این موسسه در ترویج فعالیت های قرانی کمال تشکر رو دارم
مهدی بوعذار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۰:۴۷
0
0
با سلام
از اعضای دارالقرآن امام رضا (ع) که بابت نشر فرهنگ قرانی در شهر اهواز تلاش زیادی کردن کمال تشکر را دارم
captcha