به گزارش
خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) این روزها ارتباط با مخاطبان در ارتقای سطح کیفیت محتوای هر رسانهای ضرورتی انکارناپذیر است. در حال حاضر وجود شبکههای اجتماعی این ارتباط و تعامل با مخاطب را هر چه بهتر و راحت تر کرده است.
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و استفاده از پتانسیل شبکههای مجازی به راحتی میتوان با مخاطبان ارتباط و تعاملات دو جانبه داشت و به نحو احسن در راستای پیشبرد اهداف و ارتقای کیفیت برنامههای آینده رسانه استفاده کرد.
به تازگی در کانالها و گروههای شبکه اجتماعی تلگرامی، بستری فراهم شده که فرم کامل نظرسنجی، به شکلی ساده و کاربردی در اختیار کاربران قرار گیرد و از این طریق به راحتی میتوان برنامههای حال حاضر رسانه یا برنامههای آینده را از نظر مخاطبان مورد ارزیابی قرار داد.
در کانالها و شبکههای اجتماعی قرآنی نیز شاهد استفاده از چنین نظرسنجیهایی بودهایم، نظرسنجی اخیر گروه «تالار حاملان کلام وحی» (نخستین گروه قرآنی کشور در فضای مجازی) از این دست نظرسنجی هاست.
«تالار حاملان کلام وحی» نام گروهی متشکل از فعالان حوزه قرآن در شبکه اجتماعی تلگرام است که در آن جامعه قرآنی به دور از موانع پیش رو، در رابطه با فعالیتهای حوزههای قرآنی به تبادل نظر میپردازند. این گروه تلگرامی بهتازگی عملکرد رادیو قرآن را در قالب نظرسنجی، در مرحله ارزیابی قرار دادهاند.
از 104 شرکتکننده در این نظرسنجی 69 درصد عملکرد این رسانه را بسیار ضعیف و ضعیف، 31 درصد خوب، عالی و بسیار عالی دانستهاند، که عمده قرآنیان شرکتکننده در این نظرسنجی، نبود تعامل بین مخاطب را دلیل این نتیجه میدانند.
در اینجا ذکر نکته ای ضروری است، نظرسنجیهای اینترنتی در کنار مزایای بسیاری که دارد، از لحاظ جامعه هدف و افراد شرکتکننده همیشه مورد تردید بودهاند، زیرا مخاطب با نامهای کاربری متفاوت و آیپیهای مختلف میتواند بهراحتی چندین بار در این نظرسنجیها شرکت کند.