کد خبر: 3587324
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

تأکید بر تعامل رسانه‎های قرآنی با جامعه قرآنی نتیجه یک نظرسنجی مجازی

گروه شبکه اجتماعی: ارتباط با مخاطب، ضرورتی انکارناپذیر برای ارتقای سطح و کیفیت رسانه‎ها به شمار می‎رود که باز در یک نظرسنجی این موضوع به اثبات رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) این روزها ارتباط با مخاطبان در ارتقای سطح کیفیت محتوای هر رسانه‎ای ضرورتی انکارناپذیر است. در حال حاضر وجود شبکه‎های اجتماعی این ارتباط و تعامل با مخاطب را هر چه بهتر و راحت تر کرده است.
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و استفاده از پتانسیل شبکه‎های مجازی به راحتی می‎توان با مخاطبان ارتباط و تعاملات دو جانبه داشت و به نحو احسن در راستای پیشبرد اهداف و ارتقای کیفیت برنامه‏‎های آینده رسانه استفاده کرد.
به تازگی در کانال‎ها و گروه‎های شبکه اجتماعی تلگرامی، بستری فراهم شده که فرم کامل نظرسنجی، به شکلی ساده و کاربردی در اختیار کاربران قرار گیرد و از این طریق به راحتی می‎توان برنامه‎های حال حاضر رسانه یا برنامه‎های آینده را از نظر مخاطبان مورد ارزیابی قرار داد.
در کانال‎ها و شبکه‎های اجتماعی قرآنی نیز شاهد استفاده از چنین نظرسنجی‎هایی بوده‎ایم، نظرسنجی اخیر گروه «تالار حاملان کلام وحی» (نخستین گروه قرآنی کشور در فضای مجازی) از این دست نظرسنجی هاست.
«تالار حاملان کلام وحی» نام گروهی متشکل از فعالان حوزه قرآن در شبکه اجتماعی تلگرام است که در آن جامعه قرآنی به دور از موانع پیش رو، در رابطه با فعالیت‎های حوزه‎های قرآنی به تبادل نظر می‎پردازند. این گروه تلگرامی به‎تازگی عملکرد رادیو قرآن را در قالب نظرسنجی، در مرحله ارزیابی قرار داده‎اند.
از 104 شرکت‎کننده در این نظرسنجی 69 درصد عملکرد این رسانه را بسیار ضعیف و ضعیف، 31 درصد خوب، عالی و بسیار عالی دانسته‎اند، که عمده قرآنیان شرکت‎کننده در این نظرسنجی، نبود تعامل بین مخاطب را دلیل این نتیجه می‎دانند.
در اینجا ذکر نکته ای ضروری است، نظرسنجی‎های اینترنتی در کنار مزایای بسیاری که دارد، از لحاظ جامعه هدف و افراد شرکت‌کننده همیشه مورد تردید بوده‌اند، زیرا مخاطب با نام‎های کاربری‎ متفاوت و آی‎پی‎های مختلف می‎تواند به‎راحتی چندین بار در این نظرسنجی‎ها شرکت کند.
captcha