کد خبر: 3589102
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

پیشنهاد جامعه قرآنی به مدیر جدید رادیو قرآن

گروه شبکه اجتماعی: در پی تغییرات اخیر در رادیو قرآن، بحث‌هایی بین جامعه قرآنی در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت و نکاتی مطرح شد که توجه به این نکات باعث پیشرفت هر چه بهتر این رسانه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در هفته جاری طی حکمی احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری پیشکسوت قرآن کریم به مدیریت رادیو قرآن منصوب شد. پس از این انتصاب در شبکه مجازی تلگرام و در گروه‌های قرآنی پیام‌های تبریکی از اساتید، قاریان و جامعه قرآنی به این پیشکسوت قرآنی گفته شد همچنین پیشنهادها و انتقادهایی پیرامون این انتصاب صورت گرفت که ذکر نکاتی از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.
یکی از عواملی که در مدیریت قبلی رادیو قرآن مورد انتقاد بود، نداشتن تعامل همیشگی با مخاطبین به خصوص جامعه قرآنی و مشورت با افراد متخصص در این زمینه بود. رسانه موفق رسانه‌ایست که به طور دائمی با مخاطبان که شامل افراد متخصص، اساتید، قاریان قرآن، شنوندگان عام و علاقه‌مندان هستند، به هم‌اندیشی بپردازد تا سلایق گروه‌های مختلف را شناسایی کرده و برنامه‌های عام‌پسند را در کنار برنامه‌های تخصصی بگنجاند.
در رسانه‌های تخصصی باید از نقطه نظرات افراد متخصص و کاردان بهره برد. افراد متخصص را اساتید پیشکسوت، مدرسین، قاریان بین‌المللی و ممتاز، نخبگان این عرصه و حتی قاریان رده پایین تشکیل می‌دهند، حتی می‌توان برای طرح مسائل با این گروه از افراد میزگردهای تخصصی برگزار کرد.
به‌روز بودن و پوشش لحظه‌ای فعالیت‌های حوزه قرآن همچنین انتقاد پذیر بودن رسانه که باعث اعتماد بیشتر مخاطب به رسانه خواهد شد، از دیگر نکاتیست که توسط جامعه قرآنی به آن پرداخته شد.
در رسانه‌های گسترده باید از تفکرات جناحی و حمایت از سازمانی خاص پرهیز کرد و در مقابل توجه به موسساتی که در نقاط مختلف کشور به طور خود جوش به فعالیت می‌پردازند و همچنین افرادی که در شهرهای مختلف فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند از عواملی است که باعث جذب بیشتر مخاطبین خواهد شد.
در آخر ذکر این نکته که از رسالت‌های رسانه‌های قرآنی، گسترش فرهنگ عمومی‌ کردن قرآن است قابل تأمل است و رادیو قرآن به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی در پیشبرد این رسالت باید با برنامه‌ریزی‌های مدون این رسالت را به نحو احسن به انجام برساند.
captcha