ادای احترام مسیحیان به پلیس محجبه متوفی در حادثه «طنطا»
کد خبر: 3588970
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

ادای احترام مسیحیان به پلیس محجبه متوفی در حادثه «طنطا»

گروه بین‌الملل: نجوا عبدالعلیم، پلیس محجبه مصری یکی از سه افسری بود که در جریان حملات تروریستی روز یکشنبه داعش به دو کلیسای مصر در طنطا جان خود را از دست داد.

ادای احترام مسیحیان به پلیس محجبه متوفی در حادثه کلیسای اسکندریه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت، مصریان و به‌ویژه شهروندان مسیحی به این پلیس زن مسلمان که به خاطر ممانعت از ورود بمبگذار انتحاری داعش به کلیسای مسیحیان قبطی در شمال اسکندریه، کشته شد، به صورت گسترده ادای احترام کردند.
‌حداقل 44 نفر روز یکشنبه در جریان این دو بمب‌گذاری در کلیسای طنطا در شمال قاهره و کلیسای اسکندریه مصر کشته شدند.
نجوا عبدالعلیم نگهبان ورودی کلیسای اسکندریه بود، هنگامی‌که بمبگذار انتحاری تلاش کرد تا از کنار او رد شود، به خاطر ممانعت عبدالعلیم، بمبگذار مجبور شد که بمب را در ورودی کلیسا بیندازد اما گفته می‌شود که هدف او «پاپ تواضروس دوم»، پاپ اسکندریه بود.
 عبدالعلیم، اولین پلیس محجبه مصری است که در راه انجام وظیفه جان خود را از دست داد. رسانه‌های مصری گزارش دادند که یکی از پسران عبدالعلیم که وی نیز افسر پلیس بود، در این حوادث کشته شد.
تصویر عبدالعلیم به همراه شوهرش که یک سرهنگ نظامی بود با پیام‌های تقدیر و احترام در رسانه‌های مجازی منتشر شده است.
ادای احترام مسیحیان به پلیس محجبه متوفی در حادثه کلیسای اسکندریه
یک توئیت منتشر شده می‌گوید: افسر مسلمان پلیس در حالیکه حجاب بر سر داشت، زندگی خود را برای حفاظت از کلیسای قبطیان اسکندریه از دست داد. مردم را با آنچه می‌پوشند قضاوت نکنیم.
این حملات در «یکشنبه نخل» یا عید «شعانین» مسیحیان، یک هفته قبل از عید پاک صورت گرفت. پاپ فرانسیس قرار است این ماه از مصر بازدید کند.
اقلیت مسیحیان مصر که حدود 10 درصد جمعیت 90 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند، به طور مرتب هدف حمله گروه‌های افراطی مانند داعش قرار می‌گیرند.
حملات تروریستی یکشنبه اخیر به این دو کلیسا خشم عمومی نسبت به بی‌کفایتی عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر برای سرکوب افراط‌گرایان را از مجدداً برانگیخته است.
captcha