پوشش همگانی قرآنی دانش‌آموزان؛ هدف آموزش و پرورش خوزستان
کد خبر: 3591707
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

پوشش همگانی قرآنی دانش‌آموزان؛ هدف آموزش و پرورش خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآن تنها شناسایی نخبگان قرآنی و شرکت در مسابقات کشوری نیست، گفت: در حقیقت ما به دنبال پوشش همگانی و حداکثری دانش‌آموزان در عرصه قرآنی هستیم.

مهدی رفیعی دهکردی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در حاشیه اختتامیه چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان خوزستان که شامگاه گذشته 31 فروردین‌ماه در سینما نفت این شهرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: رسالت تعلیم و تربیت و مجموعه آموزش و پرورش در حقیقت تربیت است.

وی ادامه داد: همه ما موظف و مسئولیم که فرزندان خوبی را برای آینده کشورمان تربیت کنیم. براین باور هستیم اگر مسئله تربیت درست شود در اقتصاد، مباحث اجتماعی و سیاسی مشکلی نخواهیم داشت. زیربنای تربیت، تربیت دینی است که با محوریت قرآن، نماز و عترت می‌تواند جوانان ما را در مسیری صحیح و درست قرار دهد. امیدواریم در این کار گوشه‌ای از وظیفه خود را نسبت به جامعه اسلامی ادا کرده باشیم.

رفیعی گفت: هدف از این مسابقات فقط شناسایی نخبگان قرآنی و شرکت در مسابقات کشوری نیست بلکه ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس، جامعه و خانواده‌ها هدف والا و بزرگ ما است. بنابراین تلاش می‌کنیم جشنواره‌های مدرسه‌ای را در تمام مدارس برگزار کنیم؛ در حقیقت به دنبال تحقق این هدف هستیم که همه دانش‌آموزان ما براساس استعداد خود در این مسابقات حضور داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان عنوان کرد: همه آرزوی ما این است که دانش آموزانی که قرآنی نیستند هم از طریق چنین جشنواره‌ها و برنامه‌هایی با قرآن کریم مانوس شوند؛ در حقیقت ما به دنبال پوشش همگانی و حداکثری دانش‌آموزان هستیم.

وی در پایان میزبانی آبادان بسیار خوب عنوان کرد و گفت: همه همکاران کار را نه در بعد اداری بلکه با علاقه دنبال کردند.

captcha