کد خبر: 3592286
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

شوق و رغبت قرآنی را به نوجوانان هدیه کنیم

کانون خبرنگاران نبأ: معاون پرورشی یکی از مدارس تهران برپایی سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح دانش‌آموزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر نهاد‌های آموزشی، خانواده یکی از عوامل مؤثر برای سوق دادن نوجوانان برای شرکت در این مسابقات هستند. یک خانواده قرآنی باید برای آموزش فرزندشان جلسات و اساتید قوی قرآنی را شناسایی کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از سال‌ها، علاوه بر مراحل قرائت و حفظ قرآن در گروه بزرگسالان و روشندلان، مرحله حفظ و قرائت دانش‌آموزی را نیز در برنامه امسال خود جای داد. در این مرحله که شاهد حضور دانش‌آموزان هستیم، فضای مسابقات رنگ و شکل تازه‌ای را به خود گرفته است. حال باید دید نگاه مسئولان و کارشناسان آموزشی به حضور دانش‌‌آموزان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم چیست.
مسگری، کارشناس مسائل تربیتی و فعالیت‌های مذهبی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره حضور دانش‌آموزان در این مرحله از مسابقات گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی ایران و حضور دانش‌آموزان در این دوره از مسابقات، کاری بسیار ارزشمند و مثبت تلقی می‌شود که می‌تواند اثرات مثبت و عمیقی را بر فعالیت‌های تربیتی قشر نوجوان و جوان جامعه داشته باشد. همچنین حضور چهره‌های قرآنی بین‌المللی باعث چند بعدی بودن این مسابقات و آشنایی نوجوانان با گستره قرآن کریم در جهان اسلام می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی مستلزم توجیه قوی و منظمی است، افزود: وجود دلایل منطقی وعلمی برای متقاعدسازی نوجوانان منجر به حضور سازمان‌دهی شده و با شکوه‌تر آنان می‌شود و انسجام و همبستگی بیشتری را با خود به همراه دارد.   
قاسمی، معاون پرورشی یکی از مدارس تهران این دوره از مسابقات را در سطح دانش‌آموزی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح دانش‌آموزی بعد از 20 دوره وقفه دوباره شکل گرفته است. همچنین چیدمان داوری این دوره از مسابقات که از تعداد بیشتری از داورهای خارجی بهره گرفته شده باعث رونق بیشتر آن شده است.
وی با اشاره به اطلاع‌رسانی نامناسب نهاد‌ها و ارگان‌های مربوطه از برگزاری مسابقات در این سطح، افزود: بسیاری از دانش‌آموزان از این مسابقات در سطح بین‌المللی بی‌اطلاع هستند. نهادهای آموزشی باید برنامه‌هایی از جمله حضور چهره‌های مطرح قرآنی در مدارس و آموزش دانش‌آموزان را داشته باشند تا رغبت را درآنان به وجود آورند.
قاسمی گفت: علاوه بر نهاد‌های آموزشی، خانواده یکی از عوامل مؤثر برای سوق دادن نوجوانان برای شرکت در این مسابقات هستند. یک خانواده قرآنی باید برای آموزش فرزندشان جلسات و اساتید قوی قرآنی را شناسایی کند. همچنین در این راه باید فرزندان را مورد تشویق مادی و معنوی خود قرار دهند.
فاطمه بغدادی
captcha