همایش دانش‌آموختگی طلاب جامعة‌ الحرمین‌ چابهار برگزار شد
کد خبر: 3592722
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

همایش دانش‌آموختگی طلاب جامعة‌ الحرمین‌ چابهار برگزار شد

گروه اجتماعی: بیست‌وسومین همایش دانش‌آموختگی و تجلیل از حفاظ قرآن حوزه علمیه اهل سنت جامعة‌ الحرمین‌ شهرستان چابهار، روز گذشته در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، بیست‌وسومین همایش دانش‌آموختگی و تجلیل از حفاظ قرآن حوزه علمیه اهل سنت جامعة‌ الحرمین‌ شهرستان چابهار، روز گذشته در این شهر برگزار شد.
مولوی عبدالرحمان چابهاری، امام جمعه اهل سنت چابهار در این همایش، بیان کرد: پیامبران الهی آمدند تا توحید را به بشریت بیاموزند و اخلاق را در زندگی ما حاکم کنند.
وی افزود: تمام بشریت، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، مرهون رحمت پیامبر اکرم(ص) هستند؛ زیرا ایشان رسالت آئینى را بر عهده داشتند که سبب نجات همگان است، حال اگر عده‌ای از آن بهره بردند و گروهى از آن بی‌بهره ماندند، این مربوط به خودشان است.
امام جمعه اهل سنت چابهار اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) سبب شد تا ظلمات و تاریکی جهان به نور اسلام روشن شود و باران برکت و رحمت الهی بر جهان فرو ریزد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم با اشاره به اوضاع بحرانی منطقه، بیان کرد: متأسفانه ابرقدرت‌ها برای مبارزه با تروریسم، شیوه‌هایی به‌کار گرفته‌اند که مناسب نیست و برعکس، پدیده تروریسم و افراطی‌گری را گسترش می‌دهد.
در این همایش که با حضور جمعی از علمای اهل سنت استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان و هرمزگان برگزار شد، از ۲۲ طلبه برادر، ۱۴۳ فاضله و همچنین 24 حافظ قرآن تجلیل شد.
captcha