تأیید و حمایت مسئولان نویدبخش آینده روشن برای مسابقات بین‌المللی بانوان است
کد خبر: 3593602
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
نکوفال:

تأیید و حمایت مسئولان نویدبخش آینده روشن برای مسابقات بین‌المللی بانوان است

گروه مسابقات: مسئول هماهنگی اولین مسابقات بین المللی قرآن بانوان گفت: تأیید و همراهی و اعلام حمایت مسئولان نظام از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان، انگیزه تداوم کار در آینده را به ستاد این رقابت‌ها می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از  ستاد خبری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، حامده نکوفال، مسئول هماهنگی امور بانوان این مسابقات درباره سطح کیفی این رقابت‌ها گفت: خوشبختانه با آنکه این مسابقات برای اولین بار برگزار شده است اما سطح شرکت‌کنندگان به ویژه در بخش صحت حفظ بالا بود به گونه‌ای که رقابت‌ها بسیار نزدیک به هم انجام شد و نهایتاً سه نفر از سوی هیئت داوران به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در بخش داوری این مسابقات مشکلی وجود نداشت، اظهار کرد: سیستم داوری به گونه‌ای بود که دقت ارزیابی و امتیازدهی مورد تحسین داوران غیرایرانی قرار گرفت و حتی خواستار برخورداری از آیین نامه داوری برای اعمال در مسابقات کشورهای خود شدند.  
نکوفال با بیان اینکه در کنار برگزاری مسابقات، برنامه‌های جانبی و محفلی نیز به منظور فضاسازی هر چه بیشتر قرآنی در سطح جامعه پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: این برنامه‌های محفلی با حضور قاریان و گروه‌های ممتاز همخوانی همچون برنامه بانوان روشندل جعفری و حنانه خلفی و نیز گروه‌های مشکات فارس و صهبای تهران در سالن محل برگزاری مسابقات اجرا شد و مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت.
وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزش فنون تخصصی قرائت ترتیل با شرکت 95 نفر از حافظان و مرتلان و با حضور استادان ممتاز و برگزاری دوره ارتقای داوری ویژه داوران استانی نیز از برنامه‌های جانبی‌ای بود که در طول ایام برگزاری اولین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان اجرا شد.
مسئول هماهنگی اولین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان با بیان اینکه الگوسازی از زنان فعال قرآنی و زنان عامل به آموزه‌های قرآن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این رقابت‌ها بود، ادامه داد: به همین منظور مراسم تقدیر از همسران شهدای مدافع حرم شهیدان جواد‌الله کرم، حجت‌الاسلام محمدپورهنگ و محسن فرامرزی گرگانی و نیز مادر شهید مدافع حرم مسعود عسگری که همگی جزء حافظان و فعالان قرآنی‌اند، در ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی بانوان، برگزار شد.
وی افزود: از نقاط عطف روز پایانی اولین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان برگزاری جشن تولد دوسالگی دوقلوهای شهید مدافع حرم، محسن فرامرزی گرگانی در سالن برگزاری رقابت‌ها بود که بدون برنامه ریزی قبلی و غیرمنتظره انجام شد و در عین تلطیف معنوی فضا به خاطره‌ای فراموش ناشدنی برای مسئولان برگزاری مسابقات تبدیل شد.
نکوفال با ابراز خرسندی از استقبال بالا از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه بانوان، بیان کرد: این استقبال به اندازه‌ای بود که در برخی ساعات حتی گروهی از حاضران روی زمین نشسته و رقابت ها را دنبال می کردند و بعضا نیز امکان حضور همه آنها در سالن نبود و به ناچار از آنها درخواست می‌شد تا در سالن اصلی شبستان مسابقات بین‌المللی قرآن را دنبال کنند.   
 وی تاکید کرد: مسئولانی که در سالن محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم حاضر شدند نیز همگی برگزاری مسابقات بین‌المللی بانوان برای اولین بار را اقدامی فرخنده و فصلی نو در فعالیت های قرآنی بانوان دانسته و از حمایت و همراهی با آن خبر دادند که این برای ستاد برگزاری به منظور تداوم کار در سال‌های آینده انگیزه بخش بود.
نکوفال در پایان با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقات در آیین پایانی سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی و تقدیر می شوند، عنوان کرد: گروهی از شرکت‌کنندگان و داوران این مسابقات در پی درخواست از رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برای تشرف به زیارت امام رضا(ع)، به مشهد مقدس رفتند.
گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگانی از 20 کشور جهان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
captcha