تلاوت «محمدصادق صالحی» در جشن قاریان/ در فراق استاد + صوت و عکس
کد خبر: 3595098
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

تلاوت «محمدصادق صالحی» در جشن قاریان/ در فراق استاد + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جشن باشکوه میلاد حضرت ابالفضل(ع) مدت 30 سال است که در منزل محمدحسین سبزعلی، قاری بین‌المللی با حضور اساتید و قاریان و فعالان قرآنی برپا می‌شود و این بار محمدصادق صالحی، از شاگردان استاد مولایی، میهمان ویژه این جلسه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جشن باشکوه میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) که 30 سال است که در منزل محمدحسین سبزعلی، قاری بین المللی با حضور اساتید و قاریان بین المللی و ممتاز کشورمان برگزار می‌شود، شب گذشته 10 اردیبهشت همزمان با شب ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) از نماز مغرب و عشاء برپا شد.

تلاوت قاری رشتی در آستانه 70 سالگی+صوت وعکس

در این مراسم که سه دهه از شاگردان این قاری بین‌المللی حضور داشتند با اجرای محمدرضا پورمعین و محمدرضا خرمیان و تلاوت مهدی عادلی، وحید نظریان از کرمانشاه، حامد ولیزاده از تبریز، سعید پرویزی و تلاوت قاری پیشکسوت گیلانی محمدصادق صالحی و اجرای گروه تواشیح سبیل الرشاد برگزار شد.

تلاوت قاری رشتی در آستانه 70 سالگی+صوت وعکس

محمدصادق صالحی، پیشکسوت قرآنی، میهمان ویژه این جلسه بود که دقایقی به درخواست دوستان قدیم خود به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

صالحی در سال 1330 در خانواده‌ای مذهبی و قرآنی در رشت متولد شد. پدر محمدصادق، معلمان قرآن را از نقاط مختلف به محله و مکتبخانه‌های رشت می‌آورد و شور و عشق یادگیری تلاوت قرآن را از آن زمان در جان محمدصادق انداخت.

تلاوت قاری رشتی در آستانه 70 سالگی+صوت وعکس

این قاری پیشکسوت، تلاوت حرفه‌ای قرآن را قبل از انقلاب اسلامی در جلسه استاد مولایی آغاز کرده است به صورتی که هر هفته در جلسه صبح جمعه های مسجد الرضا(ع) واقع در خیابان بهار حضور یافته و سال‌ها خدمت استاد مولایی زانوی تلمذ زده است و به سطوح بالای تلاوت قرآن کریم رسیده است. حضور مستمر صالحی در جلسه استاد مولایی به گونه ای بوده است که بارها استاد مولایی، حضور به موقع این قاری پیشکسوت را که از رشت به تهران می‌آمد به رخ شاگردان تهرانی خود می‌کشید.

محمدصادق صالحی هم اکنون 40 سال است که در مسجد جامع کاسه‌فروشان رشت جلسه دارد و هر هفته سه‌شنبه‌ها حداقل 250 نفر در جلسه این قاری پیشکسوت حضور پیدا می‌کنند. جلسه قرآن صالحی به صورت علمی ـ کاربردی است. بدین صورت که قاری تلاوت می‌کند و نکات گفته می‌شود و بلافاصله سی دی تلاوت به قاری داده می‌شود.

در ادامه تلاوت محمدصادق صالحی در این مراسم ارائه می‌شود.

کد

دریافت

captcha