آغاز جشنواره حجاب در اندونزی
کد خبر: 3596082
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

آغاز جشنواره حجاب در اندونزی

گروه بین‌الملل: جشنواره حجاب امروز، 14 اردیبهشت‌ماه، در شهر باندونگ پایتخت استان جاوه غربی اندونزی آغاز می‌شود.

آغاز جشنواره حجاب در اندونزی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Netral News»، طراحان لباس و حجاب اسلامی در این جشنواره که به مدت 4 روز در اندونزی برگزار می‌شود، جدیدترین طرح‌ها و مدل‌های پوشاک اسلامی را به نمایش می‌گذارند.
بیش از 110 برند پوشاک اسلامی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و محصولات خود را عرضه می‌کنند.
این نمایشگاه که از سوی شرکت محصولات اسلامی «ورده» به مناسبت ششمین سالگرد تأسیس این شرکت برگزار می‌شود، 17 اردیبهشت به کار خود پایان خواهد داد.
در اندونزی نمایشگاه‌های زیادی در زمینه مد و لباس‌های اسلامی برگزار می‌شود و سال آینده نیز نمایشگاه حجاب اسلامی در جاکارتا برگزار خواهد شد.
 مسلمانان در اندونزی توانسته‌اند در زمینه مد و لباس در رقابت با بهترین برندهای اروپایی لباس‌هایی را ارائه کنند که با ساختار دینی و فکری‌شان هماهنگ و از تنوع و زیبایی برخوردار باشد.
به دلیل گسترش و افزایش روز افزون پیروان دین اسلام از نیمه قرن بیستم تاکنون، فروش پوشاک منطبق با شریعت اسلام در دنیای مد، در سال‌های اخیر رشد چند برابری و خیره‌کننده‌‌ای داشته است.
در سال ۲۰۱۳، فروش لباس مسلمانان در بازار جهانی به ۲۶۶ میلیارد دلار رسید در حالی‌ که مجموع فروش پوشاک در آمریکا ۳۹۵ میلیارد دلار بود.
اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است؛ جمعیت این کشور ۲۴۲ میلیون نفر است که 90 درصد این جمعیت را مسلمانان، ۸ درصد را مسیحی و ۲ درصد را هندو و بودیسم تشکیل می‌دهند.
captcha