تحقق 78 درصدی تعهدات استان مرکزی در بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3596189
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
نجفی:

تحقق 78 درصدی تعهدات استان مرکزی در بازسازی عتبات عالیات

گروه اجتماعی: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: سال گذشته 78 درصد از تعهد این استان در جمع آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات محقق شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآ(ایکنا) از استان مرکزی، خلیل نجفی نظام آبادی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، امروز 14 اردیبهشت‌ماه در همایش استانی هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی که در بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزار شد گفت: سال گذشته 78 درصد از تعهد این استان در جمع آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات محقق شد.
وی افزود: یک هزار و 200 خادم در بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف اهداف ستاد را ترویج و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند. در 12 شهرستان، بیش از 60 شهر و 33 بخش و دهستان در استان مرکزی ستاد بازسازی عتبات عالیات فعال است.
نجفی نظام آبادی اظهار کرد: حفظ رتبه برتردر کشور و استفاده از ظرفیت خیران به خصوص خیران سنگ محلات از اهداف مهم ستاد بازسازی در استان مرکزی است.
وی با اشاره به تلاش استان در سال گذشته برای برگزاری اجتماع بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: امسال شناسنامه دار کردن موکب‌ها در دستور کار این ستاد قرار دارد.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین نیز در این همایش گفت: شناخت کامل اهل بیت(ع) حتی برای بزرگان و علمای دینی نیز غیرممکن است. طبق روایات و احادیث، ائمه(ع) را نمی‌توان با دانشمندان و فیلسوفان قیاس کرد.
وی با اشاره به اهانت به اهل بیت(ع) در فضای مجازی ادامه داد: این دشمنان هتاک از پاکی ذات و فطرت به دور هستند. ولایت و امامت راه توحید است و ارادت به اهل بیت(ع) به معنای ولایت پذیری است.  
به گزارش ایکنا؛ سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین نیز در این مراسم گفت: این شهرستان سال گذشته در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی رتبه نخست را در استان مرکزی کسب کرد.
وی افزود: تعهد ستاد عتبات عالیات این شهرستان یک میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است که 95 درصد آن معادل بیشترین میزان در سطح استان مرکزی محقق شده است. سال گذشته یک میلیارد و 480 میلیون ریال کمک‌های مردمی و نذورات این شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد.
ساداتی ادامه داد: از این مقدار 280 میلیون ریال طلا، جواهرات و خشت طلا است که ارزش هر خشت 20 میلیون ریال می‌باشد، کمک‌ها و نذورات مردمی این شهرستان برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در 22 هزارمتر مربع، صحن حضرت زینب(س) در کربلا در قالب طرح سند افتخار، ترفیع هشت متر گنبد امام حسین هزینه می‌شود.
فرماندار خمین  خاطر نشان کرد: ستاد عتبات این شهرستان بیش از 200 خادم دارد که 120 نفر از این خادمان واحد خواهران و 80 نفر از آنها واحد برادران را تشکیل می‌دهند تا هدایا و نذورات مردم را در مساجد جمع‌آوری کنند.
یادآور می‌شود: در این مراسم از هیئت امنای برتر در ستاد بازسازی عتبات عالیت استان تجلیل بعمل آمد.
captcha