محکومیت به آتش کشیدن مرکز اسلامی سوئد در جمع پیروان ادیان
کد خبر: 3596767
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

محکومیت به آتش کشیدن مرکز اسلامی سوئد در جمع پیروان ادیان

گروه بین‌الملل: در پی فاجعه آتش‌سوزی عمدی گسترده در مرکز اسلامی امام علی‌(ع) استکهلم که منجر به وارد آمدن خساراتی شد، گردهمایی اعتراض‌آمیز متشکل از عموم مردم و پیروان ادیان مختلف در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

گردهمایی در اعتراض به آتش‌سوزی مرکز اسلامی سوئد + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این گردهمایی با حضور عموم مردم از ملیت‌ها و ادیان مختلف با حضور در سالن اجتماعات مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد برگزار شد و شرکت‌کنندگان از بروز این حادثه تأسف بار اعلام انزجار کرده و ضمن اعلام همبستگی با مرکز، نگرانی عمیق خود از تکرار چنین حوادثی که مخدوش‌کردن مبانی دموکراسی حاکم بر سوئد و اصول همزیستی مسالمت‌آمیز، بردباری، احترام و امنیت در جامعه را نشانه رفته است، ابراز کردند.
در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، خانم Alice Bah Kuhnke، وزیر وزارت‌خانه‌های فرهنگ و دموکراسی سوئد و نیز رئیس پلیس منطقه جارفالا که مرکز اسلامی امام علی(ع) در آنجا واقع شده است و معاون رئیس پلیس شهر استکهلم در جمع حاضران سخنرانی کردند.
دیگر سخنران مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی، مدیر مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم بود که از حضور گرم و ابراز همدردی حاضران تشکر کرد و وفاداری آنان را ستود.
در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مسلمانان مقیم، مسئولان و اعضای مراکز، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی سوئد، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی جوادی آملی نیز حضور داشتند.


captcha