مسابقات قرآن نیازمند توجه مسئولان است
کد خبر: 3598759
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

مسابقات قرآن نیازمند توجه مسئولان است

گره فعالیت‌های قرآنی: داور چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن نیازمند توجه مسئولان است، اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم به این مسابقات بیشتر توجه بکنند چون در مسائل فرهنگی هر چه قدر هزینه شود در آینده اثرات مفیدی در جامعه خواهد داشت.

مجید باوردی، داور چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن نیازمند توجه مسئولان است، اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم به این مسابقات بیشتر توجه بکنند چون در مسائل فرهنگی هر چه قدر هزینه شود در آینده اثرات مفیدی در جامعه خواهد داشت و جامعه از لحاظ فرهنگی و هنری بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته کمتر شده است، گفت: سال گذشته دو برابر آمار امسال را ما شاهد بودیم و مسابقات به صورت فشرده تر برگزار شد ولی امسال فکر می‌کنم مسابقه هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی یک مقدار عملکرد ضعیف تری داشت.

باوردی افزود: از بین این تعداد شرکت کننده، افرادی هستند که نسبت به سال گذشته بسیار پیشرفت کرده و افزادی نیز هستند که علاوه بر درجا زدن، پسرفت نیز داشته‌اند. و برخی از برخی از متسابقان با این تصور که اگر صوت و لحن خوبی داشته‌باشند می‌توانند موفق باشند از تجوید غافل مانده و آن را فدای صوت و لحن می‌کنند.

داور چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، با بیان اینکه شرکت کنندگان نیازمند دوره‌های آموزشی هستند بیان کرد: باید این دوستان در جلسات قرآن حضور داشته و از اساتید قرآنی کسب علم کنند تا بتوانند پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد بودم که بسیاری از دوستان شرکت کننده ندانسته توازن‌ها را حفظ نمی‌کردند و بعضاً با تکلف تلاوت می‌کنند و یا فرازهای صوتی و لحنی را رعایت نمی‌کنند و با این تفکر اشتباه که با یک آهنگ هر آیه‌ای را می‌شود تلاوت کرد به بیراهه می‌روند. در صورتی که اگر مطابقت صوتی با لحن و القای معنی نباشد یعنی ما قرآن را نخوانده‌ایم و حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

captcha