گسترش اسلام در زیمبابوه
کد خبر: 3599662
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

گسترش اسلام در زیمبابوه

گروه بین‌الملل: با افزایش شناخت و پذیرش آموزه‌های اسلامی، این دین مبین در زیمبابوه در حال گسترش است.

گسترش اسلام در زیمبابوه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Bulawayo»، شیخ شایبو اصالی، رئیس گروه عربی دانشگاه اسلامی «هراره» اعلام کرد: رشد اسلام در زیمبابوه نتیجه گفت‌وگوی بین ادیان و قانون اساسی سال 2013 زیمبابوه است که بر پلورالیسم اجتماعی تأکید دارد.
اصالی در گفت‌وگو با نشریه «ساندی میل» گفت: زیمبابوه حدود 15 میلیون جمعیت دارد که تقریباً 3 درصد آن‌ها مسلمان هستند.
وی افزود: گرچه جمعیت مسلمانان به نسبت زیاد نیست اما با توجه به پایبندی شدید مردم زیمبابوه به مسیحیت و عقاید مذهبی سنتی آفریقا، این تعداد دارای اهمیت است.
اصالی گفت: در گذشته، دین ما در انزوا بود اما در سال‌های اخیر این شرایط عوض شده است. با وجود جوانان تحصیلکرده بیشتر در مسئولیت‌های کشوری، اسلام با سرعت بیشتر و بیشتر در حال گسترش است. دلیل دیگر گسترش اسلام، افزایش دسترسی مردم به متون اسلامی است.
وی افزود: علاوه بر آن امکان ادامه تحصیل در کشورهای اسلامی نیز منجر به گرایش بیشتر مردم زیمبابوه به اسلام شده است.
به گفته اصالی، سفارت 13 کشور اسلامی در زیمبابوه در حال اعطای بورسیه به جوانان برای تحصیل در کشورهایشان هستند.
وی توضیح داد: قوانین سال 2013 زیمبابوه کار را برای گسترش عقاید اسلامی آسان‌تر کرده است. این قوانین همچنین به ما اجازه داده که راحت‌تر زندگی کنیم به ویژه در مناطق روستایی که قبلاً ما مسلمانان را بیگانه می‌نامیدند.
اصالی گفت: اینترنت نیز به ما کمک کرده و اطلاعات کافی را در اختیار کسانی که می‌خواهند بشناسند ارائه می‌دهد. اینترنت به مردم فرصت می‌دهد که در مورد اسلام تحقیق کنند و آن را بشناسند.
هراره، پایتخت کشور زیمبابوه در جنوب آفریقا بیش از 20 مسجد برای مسلمانان دارد.
captcha