ترامپ در اولین سفر خارجی خود در مورد اسلام سخنرانی می‌کند
کد خبر: 3600337
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

ترامپ در اولین سفر خارجی خود در مورد اسلام سخنرانی می‌کند

گروه بین‌الملل: بعد از منع مسلمانان چندین کشور اسلامی از ورود به آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در سفر خود به عربستان سعودی در مورد اسلام سخن خواهد گفت.

ترامپ در اولین سفر خارجی خود در مورد اسلام سخنرانی می‌کند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «WB»، کاخ سفید دیروز، 26 اردیبهشت، اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا این هفته در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی، واتیکان و اورشلیم[سرزمین‌های اشغالی] خواهد رفت و در مورد اتحاد میان ادیان بزرگ جهان سخن خواهد گفت.
هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ با «تاریخی» خواندن این سفر تأکید کرد که ترامپ در جمع رهبران مسلمان از «امید برای نسخه‌ای صلح‌آمیز از اسلام» سخن خواهد گفت!
رؤسای جمهور سابق آمریکا عموماً در اولین سفرهای خارجی خود کشورهای همسایه یعنی مکزیک یا کانادا را انتخاب می‌کردند اما ترامپ به مرکز درگیری‌های سیاسی و دینی می‌رود.
ترامپ در اولین سفر خارجی خود در مورد اسلام سخنرانی می‌کند
ترامپ در عربستان، پس از ملاقات با ملک سلمان و ولیعهد او در گردهمایی رهبران برخی کشورهای اسلامی حضور خواهد یافت.
یک مقام کاخ سفید با اشاره به سفر ترامپ به عربستان، هدف از این سفر را مقابله با ایران عنوان کرده است. این مقام کاخ سفید گفت که سفر دونالد ترامپ به فلسطین اشغالی، واتیکان و عربستان، از ریاض شروع خواهد شد و طی دیدار ترامپ با مقامات سعودی، نمایندگانی از کشورهای عربی خلیج‌ فارس در این دیدارها شرکت خواهند کرد. زمینه‌سازی این سفر را پیش‌تر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در سفر به ریاض با واکنش تند علیه تهران به خوبی آماده کرده بود. متیس پس از نشست با مسئولان ارشد سعودی در اظهاراتی ادعا کرده بود در هر نقطه‌ای از منطقه که مشکلی در آن وجود دارد، ایران آنجا است!
پس از آن وی به قدس خواهد رفت و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. بازدید از مرکز یادبود هلوکاست و دعا در محل دیوار غربی مسجدالاقصی که یهودیان آن را یکی از اماکن مقدس خود می‌دانند، در برنامه ترامپ قرار دارد.
وی همچنین با محمود عباس در بیت لحم دیدار خواهد کرد تا در مورد پایان دادن به درگیری‌ها مذاکره کنند.
ترامپ پس از آن عازم واتیکان خواهد شد.
captcha