جوانان امروز می‌توانند شهید باکری عصر حاضر باشند
کد خبر: 3602592
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

جوانان امروز می‌توانند شهید باکری عصر حاضر باشند

گروه فرهنگی: جانباز هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر پرهیز از توصیفات اغراق‌گونه در خصوص حوادث جنگ و شخصیت شهدا، بیان کرد: گاهی متاسفانه چنان در بیان این توصیفات، مبالغه صورت می گیرد که جوان امروز احساس فاصله‌ بسیار دور بین شخصیت خود و شخصیت شهدا می‌کند. جوانانی که امروز در دانشگاه‌ها حضور دارند، فاصله دوری با شهدای دوران جنگ ندارند و همه آنها می توانند امثال شهید باکری برای عصر حاضر باشند.

به گزارش خبرگزرای بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در آستانه فرا رسیدن سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، ظهر امروز دوم خردادماه مراسم گرامیداشت این مناسبت با حضور رییس، مسئولان و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در تالار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی برگزار شد.

دکتر علی بختیاری پور سردار دوران دفاع مقدس و جانباز، ضمن تبریک افتخارآفرینی ملت ایران در عرصه انتخابات، به نکاتی در خصوص جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آگاهی در خصوص برخی مسائل جنگ، برای همگان و به ویژه نسل جوان که در آن ایام حضور نداشته اند، ضروری است.


بختیاری پور خاطرنشان کرد: جوانان امروز باید بدانند که جنگ ما یک جنگ احساسی و بر اساس عواطف صرف نبود، بلکه دفاعی سراسر توأم با تعقل، تدبیر و برنامه بود و آنجا که سخن از اندیشه و تدبیر به میان باشد، قطعاً مصالح شخصی و منیت، در تصمیم‌گیری‌ها جایی نداشته است.  

وی با تاکید بر پرهیز از توصیفات اغراق‌گونه در خصوص حوادث جنگ و شخصیت شهدا، بیان کرد: گاهی متاسفانه چنان در بیان این توصیفات، مبالغه صورت می گیرد که جوان امروز احساس فاصله‌ بسیار دور بین شخصیت خود و شخصیت شهدا می کند. جوانانی که امروز در دانشگاه ها حضور دارند، فاصله دوری با شهدای دوران جنگ ندارند و همه آنها می توانند امثال شهید باکری برای عصر حاضر باشند؛ بنابراین نباید با بزرگ‌نمایی شهدا، اقدامات رزمندگان را تخریب کرد و میان آنان و جوانان کنونی فاصله انداخت.

همچنین در این مراسم عبدالحسین خواجه رئیس دانشگاه شهیدچمران اهواز بیان کرد: در آستانه ماه پرفیض و مبارک رمضان، ماه توفیق طاعت و بندگی، شادابی، طراوت و سرزندگی معنوی انسان و موعد نزول رحمت بی‌منتهای حضرت حق قرار داریم و آرزو می‌کنم این ایام مبارک که مشحون و لبریز از مهربانی و لطف بیکران پروردگار به بندگان است بر همه ما و برای عموم ملت شریف ایران گوارا و شیرین باشد و امید آن می‌رود توفیق آن داشته باشیم که به نحو احسن و شایسته از آن بهره کافی و لازم را بگیریم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: 29 اردیبهشت‌ماه 1396 برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است و این رویداد فرخنده را تبریک و شادباش عرض می‌کنم. در فضای پس از خلق حماسه حضور و با پایان یافتن دوره‌ رقابت‌ها وقت آن است که جریان‌ها و جناح‌های سیاسی به‌ دور از نگاه‌ها و دیدگاه‌های حزبی و فارغ از منیت‌ها و منافع شخصی با پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امام راحل با اتحاد، همدلی و انسجام برای اعتلا و عزت مملکت گام بردارند.

وی عنوان کرد: دغدغه‌های بحق و دلسوزانه‌ رهبر معظم انقلاب در چندسال اخیر حول محور اقتصاد و توسعه‌ علم و فناوری کشور بی‌گمان راهگشای بسیاری از چالش‌های امروز است. کمک همه‌جانبه به رئیس‌جمهور منتخب و هم‌فکری و همکاری نیروهای متخصص و متعهد برای تحقق اهداف اقتصادی به عنوان دغدغه و مطالبه جدی مردم، توجه به وضعیت اشتغال و معیشت و افزایش رفاه اجتماعی و پرداختن به توسعه علمی که زیربنای همه‌ امور است افقی روشن‌تر از گذشته را فراروی راه ما خواهد گشود، افقی که اقتدار، عظمت و بزرگی را برای ملت به ارمغان خواهد آورد و این عظمت را در دنیا به تصویر خواهد کشاند.

خواجه گفت: حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر در دفاع مقدس نماد مقاومت و ایستادگی ملتی است که باصلابت و اقتدار از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد. روز آزادی خرمشهر به‌ یقین از ایام الهی است، این را می‌توان در بیان امام راحل حس کرد، آنجا که ایشان می‌فرمایند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»


رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: آن حماسه بزرگ در حالی تحقق می‌یابد که دشمن بعثی با همراهی و کمک کشورهای مختلف استحکام و تجهیزات نظامی خود را با تمام توان به کار می‌گیرد، در آن شرایط سخت و حساس یاری خداوند بزرگ آن‌چنان نیرو و اراده‌ای به مردم مظلوم و جوانان عزیز و از جان گذشته عطا میفرماید که با تکیه ‌بر سلاح ایمان، اعتقاد، پایمردی و خودباوری به پیروزی دست می‌یابیم.

خواجه اظهار کرد: امروز بزرگداشت چنین مناسبت‌هایی، یادآوری خاطره‌ی رشادت و پایمردی شهدا و ایثارگرانی است که برای همیشه در حافظه‌ی تاریخی ملت زنده و جاویدند. بزرگداشت فتح خرمشهر پاسداشت ارزش‌های ایثار و فداکاری فراموش‌نشدنی همه کسانی است که دل در راه بزرگی ایران داشته‌اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، در پایان گفت: زنده کردن این خاطره‌ها و ارزش‌ها وظیفه‌ای است که نسل امروز باید آن را به آینده برسانند یاد و خاطره‌ شهدای عزیز عملیات بیت‌المقدس به ویژه شهید جاودان محمد جهان‌آرا را گرامی می‌داریم و آرزو  می‌کنیم روح مطهر و پاک آنان با سرور و سالار شهیدان حضرت حسین(ع) محشور و مأنوس باشد.

captcha