جشن پایان دوره زبان‌پژوهی قرآن طرح بشارت حکیم برگزار شد
کد خبر: 3602666
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

جشن پایان دوره زبان‌پژوهی قرآن طرح بشارت حکیم برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشن پایان دوره زبان‌پژوهی قرآن، طرح بشارت حکیم، با حضور اساتید قرآن و قرآن‌پژوهان در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جشن پایان‌دوره زبان‌پژوهی قرآن، طرح  بشارت حکیم،  دوره مترجمی قرآن با حضور اساتید قرآن و قرآن‌پژوهان، اساتید حوزه و دانشگاه‌ها، مدیران کشوری و شهرداری در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.
 هدف از برگزاری این دوره‌ها تربیت مدرسان بشارت حکیم بود که در دوره زبان‌پژوهی قرآن حکیم، طرح بشارت حکیم، دوره مترجمی قرآن است.
این جشن پس از تلاوت قرآن توسط قاری جوان کشور جناب آقای بهرامی و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری‌پور اظهار کرد: بنیاد قرآن و نهادهای قرآن موظف هستند کار جهادی در حوزه تبیین قرآن و تدبر در قرآن داشته باشند.
رئیس فرهنگسرای رسانه اظهار کرد: جای قرآن در بحث رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خالی  است و اگر محتوا و مطالب قرآن تأمین شود شبکه رسانه‌های اجتماعی فرهنگ‌سرای رسانه  می‌تواند این ظرفیت را به وجود بیاورد و بنیاد قرآن باید به این سمت و سو حرکت کند تا بتواند توسعه قرآنی در کشور اتفاق بیفتد.

در ادامه دبیرکل بنیاد قرآن اظهار کر: با توجه به فضایی که در زمان انتخابات پیش آمده و بیانیه یونسکو  مطرح شده است، بنیاد قرآن با تمام توان علمی و معنوی خود اعلام می‌دارد که شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دین‌مدار و مجتهدی است و این نسبت‌ها به ایشان روا نیست و از ایشان می خواهیم تا در حوزه دین و قرآن و معارف اهل بیت پر‌رنگ‌تر حرکت کنند تا نظام آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها قرآنی شود و این بنیاد آمادگی و همکاری خود را اعلام می‌دارد.
در این مراسم دکتر شهری  اظهار کرد: چرا باید از قرآن سخن بگوییم آن هم در مکتب عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های توخالی عرفانی؛ اینک باید با حق و قرآن مأنوس شد، باید ابتدا مثل شهرداری زباله‌های فکری را از ذهن انسان بزداییم و سپس حق و قرآن در اذهان و افکار مردم جای بگیرد.
همچنین رحیمی‌نیا، مدرس طرح بشارت حکیم نسبت به اهمیت شناخت مفاهیم و واژگان قرآن پرداخت و جهت وحدت رویه در امر تدریس زبان‌پژوهی قرآن، دوره مترجمی سوره عصر را برای دانش‌پژوهان قرآن و جمع حاضر تبیین و توضیح داد.
از سخنرانان این محفل قرآنی آیت‌الله قائم‌مقامی بود و راجع به مهجوریت قرآن بیاناتی مطرح کرد که از جمله نهاد مهجوریت قرآن در حرم الهی است که حجاج را به خاک و خون می‌کشند و می‌گویند قرآن به ما اجازه می دهد.
وی همچنین گفت: تلاوت قرآن و تبیین قرآن و اجرای آن یعنی قرآن از مهجوریت بیرون بیاید.
در پایان این مراسم توسط دبیرکل دبیر کل بنیاد قرآن حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی حسین‌زاده از اساتید قرآنی بنیاد قرآن تقدیر و تجلیل به عمل آمد و نیز کلیه دانش‌پژوهان و مدرسان بشارت حکیم دوره مترجمی قرآن گواهی‌نامه بنیاد قرآن به آنان اعطا شد.
مجدداً معاونت فرهنگ‌سازان فرهنگی هنری شهر داری تهران با استقبال از این طرح مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری و تدریس مدرسان بشارت حکیم در کلیه فرهنگسراهای شهرداری تهران اجرا شود.

جشن پایان دوره زبان‌پژوهی قرآن طرح  بشارت حکیم برگزار شدجشن پایان دوره زبان‌پژوهی قرآن طرح  بشارت حکیم برگزار شد
جشن پایان دوره زبان‌پژوهی قرآن طرح  بشارت حکیم برگزار شد

captcha