مسابقات قرآن کارکنان صنایع شیر ایران با تجلیل از برترین‌ها پایان یافت+اسامی
کد خبر: 3603239
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

مسابقات قرآن کارکنان صنایع شیر ایران با تجلیل از برترین‌ها پایان یافت+اسامی

گروه مسابقات: نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان صنایع شیر ایران ظهر امروز در شرکت شیر پگاه تهران با تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسابقات قرآن کارکنان صنایع شیر ایران با تجلیل از برترین‌ها پایان یافت+اسامی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اولین دوره مسابقات سراسری هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کل کشور ظهر امروز با برپایی آخرین رقابت‌ها بین کارکنان صنایع شیر ایران برگزار و با تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان داد.
این مسابقات که از روز سوم خردادماه آغاز شده بوده امروز نیز ادامه داشت که برخی از رقابت‌های آن در نوبت صبح برگزار شد و حوالی ساعت 11:30 دقیقه مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر با تلاوت آیات 64 تا 70 سوره نحل و سوره قدر توسط صالح اطهری‌فرد قاری بین‌المللی قرآن آغاز شد.
در ادامه این مراسم طه محجوب، رئیس دارالقرآن خانه کارگر بیان کرد: اولین دوره مسابقات در کارخانه شیر پگاه برگزار شده است که این مجموعه 21 کارخانه در سراسر کشور دارد و کارگران آن حدود 9000 نفر هستند.
وی در ادامه با گلایه از برخی مسئولان قرآنی کشور تصریح کرد: از مسئولان به این دلیل که مانع تشکیل سازمان قرآن و عترت کارگران شدند گلایه دارم چراکه اگر این سازمان تشکیل می‌شد، امروز شاهد برگزاری منسجم‌تر مسابقات مختلف در شرکت‌های بزرگ بودیم و شاید با این اقدام مسابقات بین‌المللی کارگران را می‌توانستیم، برگزار کنیم اما در هر حال سعی می‌کنیم این حرکتی که آغاز شده را در تمام کارخانجات و شهرک‌های صنعتی ادامه دهیم.
محجوب بیان کرد: امیدواریم این کاری که باید در مساجد انجام می‌شد و فعلا مغفول مانده را از طریق کارخانجات و مراکزی که مربوط به حوزه کارگری است، جبران کنیم تا بتوانیم استعدادها را از این طریق کشف نماییم، همچنین برای اولین دوره این مسابقات نیز استقبال خوبی را شاهد بوده‌ایم.
وی در ادامه افزود: برای مهرماه امسال نیز اولین دوره مسابقات سراسری کارگران ایران را در دستور کار قرار داده‌ایم و بعد از آن نیز مسابقات بین‌المللی کارگران جهان اسلام را پیش‌بینی کرده‌ایم، با توجه به ارتباطات خانه کارگر با اتحادیه کارگری و مکاتبه‌هایی که صورت می‌گیرد در پی برگزاری این مسابقات در سطح بین‌المللی هستیم اما این کار در گرو حل مشکل بودجه است.
در ادامه این مراسم محمدتقی وقوعی، مدیر عامل صنایع شیر ایران طی سخنان کوتاهی بیان کرد: توفیقی حاصل شد تا بتوانیم این مسابقات را برگزار کنیم و از همه مسئولان برگزاری آن قدردانی می‌کنم و با توجه به این که این مسابقات در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، لذا مسابقات را مایه متبرک شدن صنایع شیر ایران به انوار الهی می‌دانم.
وی در ادامه افزود: چیزی که برای ما مهم است، این است که تنها چیزی که می‌تواند در این دنیای پر آشوب انسان را به آرامش برساند قرآن است که در خود قرآن نیز بدان اشاره شده است. برگزاری این محفل قرآنی را مصداق بارز این ذکر الهی می‌دانم که می‌تواند موجب آرامش گردد. امیدوارم همان‌طور که قرآن در انجام کارها و ... به ما آرامش می‌دهد بتوانیم از برکات آن نیز بهره‌مند شویم.
در ادامه محمد صراف‌زاده، کارشناس روابط عمومی صنایع شیر ایران و دبیر برگزاری این دوره از مسابقات بیان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ در مجموعه شرکت‌های صنایع شیر ایران این مسابقات برگزار می‌شود، صنایع شیر ایران قدمتی حدود 60 ساله دارد و در مجموعه شرکت‌های صنایع شیر اقدامات متعددی صورت گرفته ولی در بیش از 25 سال گذشته ما چنین حرکتی که بتوانیم در مجموعه شرکت‌های تحت پوشش‌مان در سراسر کشور بین کلیه کارگران و مهندسان و پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی مسابقات سراسری قرآن برگزار کنیم اتفاق نیفتاده و برای اولین بار شاهد آن هستیم.
وی در ادامه افزود: به لطف خدا و با حمایت مدیر عامل، این مسابقات را در سوم و چهارم خردادماه به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر و همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان و در مجموعه شرکت‌های تحت پوشش و در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار کردیم.
صراف‌زاده تصریح کرد: چون بین مجموعه همکاران این اولین حرکت بوده است؛ لذا سعی کردیم که یک آزمایشی به‌دست آوریم و مسابقات پایه‌ای برای رسیدن به اهداف بلند و رشد و گسترش آموزش و تلاوت قرآن باشد، همچنین سعی کنیم که با توجه به معانی قرآن به سمت مفاهیم قرآنی برویم و فکر می‌کنم اگر این را بتوانیم در شرکت‌ها انجام دهیم، حتی در زمینه‌های بهره‌وری و مسائل کارگری نیز کارمان بسیار راحت خواهد بود؛ به‌ویژه در مجموعه صنایع شیر به خاطر تولید شیر و یک غذای سالم، احساس می‌کنم این اقدام می‌تواند در رسیدن به اهداف ذکر شده موثر باشد.
وی بیان کرد: در نتیجه در دو بخش حضوری و غیرحضوری این مسابقات را ترتیب دادیم؛ در بخش حضوری در سه رشته حفظ 2 جزء، ترتیل و قرائت تحقیق مسابقات برگزار شد و مجموعا حدود 80 نفر از سراسر کشور در این سه بخش با یکدیگر به رقابت پرداختند.
صراف‌زاده گفت: برای این که بقیه همکاران حتی خواهرانی که علاقه‌مند بودند نیز بتوانند از این موجی که ایجاد می‌کنیم و حرکتی که می‌خواهیم در آستانه ماه رمضان  آغاز کنیم استفاده کنند، مسابقه کتبی سوره حجرات با کمک دارالقرآن کارگر انجام شد و سؤالات این آزمون به صورت آنلاین بین تمام پرسنل توزیع شد و نزدیک به 1200 نفر در این رشته شرکت کردند.
دبیر برگزاری این مسابقات در ادامه تصریح کرد: با تلاش‌های مدیر عامل هلدینگ که صنایع شیر ایران هم جزء این مجموعه محسوب می‌شود، قرار است شورای قرآن را راه‌اندازی کنیم و به سمت آموزش‌های حضوری و غیرحضوری حرکت کنیم و بعضی از سوره‌هایی که به جهت مفاهیم دارای مباحث کاربردی و اخلاقی‌تر دارند مانند سوره حجرات را آموزش دهیم؛ علاوه بر این که آموزش قرائت قرآن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی در مورد استقبال شرکت‌کنندگان از این مسابقات بیان کرد: استقبال حدود 80 نفری کارکنان برای ما غیر قابل پیش‌بینی بوده و این استقبال نشان می‌دهد که بارقه‌هایی وجود دارد، همچنین استقبال بالایی که از مسابقه کتبی به عمل آمد نیز برای ما ارزشمند است، امیدواریم که با استفاده از حمایتی که مدیریت دارد، همکاران بیش از پیش به قرآن علاقه‌مند شوند و تاثیر رفتاری آن را در مجموعه شاهد باشیم، همچنین از اهرم‌های تشویقی مانند تشویق‌های مادی هم استفاده خواهیم کرد.
صراف‌زاده گفت: سعی می‌کنیم در هر شرکتی که در استان‌های مختلف کشور داریم بحث آموزش قرآن را بتوانیم به‌جدیت دنبال کنیم و هر چند وقت یکبار این حرکت کشوری را بین همه مجموعه‌ها ایجاد نماییم، همچنین تمام افرادی که در اولین دوره مسابقات قرآن از سراسر کشور در تهران گرد هم آمده‌اند از طریق فراخوان بوده و مسابقه انتخابی در مراحل استانی و ... نداشته‌ایم.
در پایان این مراسم از نفرات برگزیده نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان صنایع شیر ایران تجلیل به عمل آمد که اسامی برترین‌ها به شرح ذیل است:
رشته حفظ 2 جزء:
1- درویش قربانی از پگاه گلستان
2- محسن صمیمی از پگاه آذربایجان غربی
3- محمد صحبت‌لو از پگاه زنجان
رشته ترتیل:
1- سید محمدرضا نوربخش از پگاه گلپایگان
2- ابراهیم ارجمند از پگاه خراسان
3- احمد خسروی از پگاه خراسان
4- افشین صالحی از پگاه سنندج
5- محمد جدی از پگاه آذربایجان شرقی
6- علی میرزائی از بازار گستر پگاه منطقه سه
رشته قرائت:
1- محمد حقیقت طلب از پگاه خراسان
2- عبدالله عظیمی‌پور از پگاه همدان
3- اصغر اسماعیل‌پور از پگاه تهران
در پایان یادآور می‌شود، برای نفرات اول 700 هزار تومان، نفرات دوم 500 هزار تومان و نفرات سوم 300 هزار تومان مبلغ نقدی به عنوان جایزه در نظر گرفته شده و اهدا شد، همچنین در رشته حفظ 2 جزء علاوه بر سه نفر نخست از رتبه‌های چهارم تا شم نیز تجلیل به‌عمل آمد که رتبه چهارم یک قلم قرآنی و دو رتبه بعدی هر یک مبلغ 100 هزار تومان هدیه دریافت کردند، علاوه بر این به تمامی شرکت‌کنندگان نیز جوایزی اهداء شد.
گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
captcha