«جغرافیای قدیم کربلا و مناطق آن» منتشر می‌شود
کد خبر: 3603361
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
به‌زودی

«جغرافیای قدیم کربلا و مناطق آن» منتشر می‌شود

گروه بین‌الملل: کتاب «جغرافية كربلاء القديمة وبقاعها»(جغرافیای قدیم کربلا و مناطق آن) به قلم مرحوم «جواد الکلیدار»، مورخ و اسلام‌پژوه عراقی به‌زودی به همت مرکز میراث فرهنگی و دینی آستان مقدس امام حسین(ع) منتشر می‌شود.

کتاب «جغرافیای قدیم کربلا و مناطق آن» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، مرکز میراث فرهنگی و دینی آستان مقدس امام حسین(ع) از انتشار کتاب «جغرافية كربلاء القديمة وبقاعها» به قلم مرحوم «جواد الکلیدار» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
«احسان خضیر عباس»، مسئول مرکز میراث فرهنگی و دینی آستان مقدس امام حسین(ع) با بیان این که این اقدام در راستای فعالیت‌های این مرکز در احیای میراث علمای کربلا انجام می‌گیرد، گفت: کتاب «جغرافیای قدیم کربلا و مناطق آن» یکی از مجموعه کتاب‌های خطی دکتر کلیدار و در ارتباط با جغرافیای قدیم کربلا و مناطق اطراف آن در صدر اسلام و نقشه آن زمان است.
وی افزود: مرکز میراث فرهنگی و دینی آستان مقدس امام حسین(ع) این اثر را با عنوان «دایرةالمعارف آثار دکتر عبدالجواد الکلیدار» که شامل عناوین مختلفی در ارتباط با امام حسین(ع)، امام صادق(ع)، کربلا و عناوین سیاسی، اقتصادی، و تاریخی می‌شود، منتشر می‌کند.
وی با بیان این که این مرکز توانسته است به آثار خطی فراوانی در ارتباط با کربلا و علمایی که در آن حضور داشته‌اند، دست یابد، تصریح کرد: هدف از انتشار این آثار، نشر میراث کربلا و معرفی علمای آن است تا همگان بدانند عالمان بسیاری در زمینه‌های مختلف در کربلا تربیت شده‌اند.
گفتنی است، مرحوم جواد الکلیدار یکی از مشهورترین مورخان تاریخ کربلا و صاحب اثر «تاریخ کربلا» و مؤسس روزنامه الاحرار عراق در سال 1960 میلادی دیده از جهان فروبست.

captcha