اجرای 80 عنوان برنامه با محوریت قرآن کریم در استان سمنان
کد خبر: 3603923
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

اجرای 80 عنوان برنامه با محوریت قرآن کریم در استان سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای بیش از ٨٠ عنوان برنامه با محوریت قرآن در ماه مبارک رمضان در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: مجتبی نورمحمدی ماه مبارک رمضان را بهترین ظرفیت برای انجام فعالیت های فرهنگی قرآنی دانست و گفت: جدی گرفتن کار در زمینه قرآن نسبت به دیگر امور مهم است.
وی ماه مبارک رمضان را بهار قرآن خواند و ادامه داد: برنامه های متنوع در ماه مبارک رمضان توسط دفتر قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،اجرا خواهد شد.
نورمحمدی با بیان اینکه این برنامه ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات قرآن وعترت این استان اجرا می شود اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی با مفاهیم قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان برتر استان سمنان و کشور و جزء خوانی قرآن کریم به صورت همه روزه در ماه مبارک رمضان از جمله برنامه های دفتر قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، به برپایی هشت نمایشگاه علوم قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان نیز اشاره داشت وگفت: این نمایشگاه ها همراه با برنامه های جنبی فرهنگی، هنری، ادبی و ... متناسبت با نامگذاری سال در هشت شهرستان استان سمنان برپا می شود.
وی از انجام فعالیت های قرآنی در قالب پیک رمضان نیز خبرداد و افزود: این فعالیت ها شامل نمایش میدانی با مفاهیم قرآنی، مسابقات فرهگی هنری در بوستانها و ... است.
نورمحمدی موسسات و مراکز قرآنی، کانون های فرهنگی قرآنی و مراکز تحت پوشش با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آشنا ساختن جوانان و نوجوانان با فرهنگ قرآنی در استان سمنان نیز در برنامه های قرآنی ماه نزول قرآن همکاری دارند.
مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با اشاره به اینکه درهای رحمت الهی در ماه مبارک رمضان به طرف بندگان باز است، گفت: رمضان ماه روزه‌گیری و برابری و ماه آزادی و به رستگاری رسیدن است و تمام بندگان در این ماه دعوت هستند.   
وی با مغتنم شمردن این ماه برای تحول اجتماعی و فردی بیان کرد: ما به‌عنوان متولیان فرهنگی باید به این فرصت توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در راستای خودسازی از آن بهره ببریم چراکه این امر مقدمه‌ای برای خودشناسی و خداشناسی است و در این راستا باید قرآن و عترت به عنوان محور برنامه‌ها موردتوجه قرار گیرد.
در استان سمنان بیش از ٦٠ موسسه قرآنی فعالیت دارند.
captcha