«وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً» اولین توصیه قرآنی است
کد خبر: 3606953
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

«وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً» اولین توصیه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن کریم گفت: اولین توصیه اخلاقی قرآن به بندگان در آیه 8 سوره مبارکه «عنکبوت» که می‌فرماید؛ «وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً؛ ما به انسان توصيه كرديم نسبت به پدر و مادرش نيكى كند» کاملاً مشهود است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی، ناظر سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در آزمون طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بنده بخشی از زندگی‌ام را در اراک گذراندم و با فعالیت‌های این شهرستان بیگانه نیستم و به نوعی زمینه پیشرفت بنده از همین شهر آغاز شد. 
حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: به نظر بنده در اراک حداقل‌های لازم را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مبانی قرآنی وجود دارد، بنده سال 69 وارد حوزه علمیه شدم و از سال 70 حفظ قرآن را به صورت تدریجی شروع کردم، سال 75 به قم رفتم و از سال 81 به صورت حرفه‌ای آموزش قرآن را آغاز کردم البته قبل از آن در اراک دوره‌های آموزشی برگزار می‌کردم. 
وی ادامه داد: سال 82 به تهران رفتم و در مؤسسه‌ای مشغول به کار شدم و مدیریت مجموعه را برعهده گرفتم، بعد از گذشت سال‌ها و کسب تجربه در حوزه آموزش، روش‌های اصولی مبانی حفظ را به قرآن آموزان آموزش می‌دهم. 
حجت‌الاسلام میریحیی افزود: کار اصلی بنده آموزش قرآن است و قصد دارم این روند را همچنان ادامه دهم امروز، با کمک جوانان قرآنی در مناطق مختلف تهران برنامه آموزش قرآن برقرار است و در سال جدید قصد توسعه فعالیت‌های قرآنی در رشته های مختلف را دارم. 
وی تصریح کرد: اولین توصیه قرآن به بندگان در آیه 8 سوره مبارکه «عنکبوت» که می‌فرماید؛ «وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْناً؛ ما به انسان توصيه كرديم نسبت به پدر و مادرش نيكى كند» کاملاً مشهود است، دومین توصیه قرآن دعوت به حق و صبر است که در آیه سوم سوره «عصر» می‌فرماید؛ «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ؛ مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏‌اند». 
مربی حفظ قرآن در پایان اظهار کرد: قرآن‌آموزانی که قصد پیشرفت دارند باید احکام قرآنی را در رفتار خود عملی  کنند، در سنین پایین والدین می‌توانند قرآن آموزان را در این مسیر همراهی کنند.
captcha