پیشکسوتان قرآنی تهران در همایش «عمری با قرآن» تجلیل شدند
کد خبر: 3607799
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

پیشکسوتان قرآنی تهران در همایش «عمری با قرآن» تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: شانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تهران با عنوان «عمری با قرآن» امشب، 19 خردادماه، مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شانزدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تهران با عنوان «عمری با قرآن» امشب، 19 خردادماه، مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، مجتبی عبدالهی، معاون اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران، حمید صابرفرزام، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن، محمدحسین محمدزاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما و سایر پیشکسوتان و قاریان کشورمان در تالار ایوان شمس برگزار شد.
این برنامه با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه سعید پرویزی، رتبه نخست رشته قرائت در سی و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت. در ادامه مجید یراقبافان، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما به اجرای برنامه پرداخت. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت.
ناصری‌پور ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ضمن گرامیداشت و یاد تمامی شهدای اسلام و شهدای 12 رمضان تهران که جزو شهدای ترور محسوب می‌شوند، گفت: خداوند توفیق داده است که در طول خدمت‌گزاری در این سازمان اتفاقات خوبی در حوزه قرآن رخ داده است.
وی با اشاره به مصوبات و برنامه‌های خوب شورای عالی قرآن این سازمان، اظهار کرد: حقیقتاً باید عزم جدی در خصوص نهضت قرانی کردن شهر تهران داشته باشیم.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به بیانات معظم رهبری در دیدار اخیرش با دانشجویان «گاهی دستگاه‌های مرکزیِ فکر، فرهنگ و سیاست، دچار اختلال و تعطیلی می‌شوند مقام که در این وضعیت، باید افسران جنگ نرم، با شناخت وظیفه خود، به صورت آتش به اختیار، تصمیم‌گیری و اقدام کنند»، گفت: باید در زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه تلاش کرد.
بخش دیگر این مراسم مولودی‌خوانی فرشچی، ذاکر اهل بیت(ع) بود. در ادامه نیز تیزر سریال صاحبدلان و سپس قطعه‌ای از زندگی شهید مدافع حرم محسن فرامرزی به سمع و نظر حاضران در سالن رسید.
هم‌خوانی گروه تواشیح نوجوانان سبیل‌الرشاد و اجرای سوره فیل با لحن محمد صدیق منشاوی از دیگر برنامه‌های معنوی این همایش بود.
سپس پیام آیت‌الله العظمی علوی گرگانی به شانزدهمین همایش عمری با قران توسط مجید یراقبافان قرائت شد. در ادامه کلیپ معرفی تجلیل شوندگان پخش شد.
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنر شهرداری تهران نیز ضمن خیر مقدم به حاضران در 16 همایش عمری با قرآن و تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان به دست کفار داعش، اضافه کرد: این همایش مهم‌ترین برنامه سازمان در حوزه قرانی است.
وی با اشاره به گذر 16 سال از عمر این همایش، ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که قران جذاب‌ترین کتاب بشر است که به عنوان مهم‌ترین یادگار پیامبر اسلام(ص) در میان جهانیان به امانت گذاشته شده است.
صلاحی اظهار کرد: اگر امروزه در جامعه با دروغ‌ها و تهمت‌ها روبرو هستیم، به دلیل دوری از قران است اگر دنبال سندهای مختلف تربیتی، آموزشی، دفاعی، شهادت، خیرات، روزی و ... هستیم  باید در قرآن به دنبال آن بگردیم.
وی با اشاره به برنامه‌های سال 96 این سازمان، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شده است که برنامه‌هایمان در سال 96 از آیه‌ای از قرآن الهام گرفته باشد.
در ادامه از چند نفر از پیشکسوتان قرانی کشورمان به همراه و خانواده شهید قرآنی مدافع حرم «محسن فرامرزی» و «سعید پرویزی»، رتبه نخست رشته قرائت در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.
 برای اطلاع از اسامی تجلیل شوندگان اینجا کلیک کنید.
captcha