وادادگی فرهنگی، راه را برای نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن باز می‌کند
کد خبر: 3607891
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

وادادگی فرهنگی، راه را برای نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن باز می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زابل گفت: امروزه تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی بیشتر است؛ طرح‌هایی که به اسم آزادی و برابری به سایر کشورها تحمیل می‌کنند، در راستای همین نفوذ است و در این حالت، وادادگی فرهنگی می‌تواند راه را برای نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن نیز باز کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ خردادماه، گفت: کفار و دشمنان اسلام به دنبال سلطه پیدا کردن بر سرزمین‌های اسلامی هستند که این سلطه، ابعاد مختلفی دارد، از جمله سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی.
وی ادامه داد: تسلط سیاسی کفار یعنی اینکه در اتاق‌های فکر، تصمیم گیر و تصمیم ساز یک کشور نفوذ کنند و تسلط اقتصادی یعنی تسلط بر بازار و در چنگ گرفتن اقتصاد یک کشور و تبدیل کردن آن کشور به بازار مصرف تا هر زمان که بخواهند اقتصاد آنان را فلج کنند.
امام جمعه زابل بیان کرد: سلطه فرهنگی نیز به این معناست که فرهنگ یک کشور مسلمان در تمام شئون زندگی آن را تغییر دهند و یک کشور را تبدیل به سرباز پیاده نظام خودشان کنند؛ سلطه فرهنگی خود راه را برای سایر نفوذها باز می‌کند.
وی افزود: مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب کردند تا راه را برای نفوذ و سلطه کفار ببندند؛ وقتی یک حکومت اسلامی شکل بگیرد، حکومتی که به دنبال استقلال و عزت است، دشمن دیگر نمی‌تواند سلطه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی داشته باشد.
کیخا ادامه داد: برخی افراد به اهمیت این مسئله پی نبرده‌اند و تحت تأثیر اسلام امریکایی و انگلیسی معتقدند که قبل از ظهور اگر حکومتی بیاید درست نیست؛ این افراد نه اسلام را فهمیده، نه حکومت را می‌دانند و نه اصلاً درک ظهور حضرت حجت را می‌دانند. آن حکومتی که طاغوت باشد، درست نیست، نه حکومتی که تضمین می‌کند اسلام در تمام شئون زندگی فرد جاری شود.
وی اظهار کرد: امروزه تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی بیشتر است؛ طرح‌هایی که به اسم آزادی و برابری به سایر کشورها تحمیل می‌کنند، در راستای همین نفوذ است و در این حالت، وادادگی فرهنگی می‌تواند راه را برای نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن نیز باز کند.
امام جمعه شهرستان زابل همچنین ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران، شهادت هموطنان را به رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های شهدای حادثه و همچنین ملت ایران تبریک و تسلیت گفت و افزود: این حرکت ذلیلانه نشان داد که دشمنان اسلام و انقلاب هر لحظه به دنبال ضربه زدن به این ملت هستند و هرگز چشم دیدن امنیت و اتحاد مردم ایران را ندارند.
captcha