روز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، روز اكرام مستمندان است/ لزوم شكل‌گیری كمپین‌‌های ارزشی
کد خبر: 3608121
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
آیت‌الله ایمانی:

روز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، روز اكرام مستمندان است/ لزوم شكل‌گیری كمپین‌‌های ارزشی

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس، روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) را روز اكرام و اطعام یتیمان و مستمندان دانست و گفت: عده‌ای در غم کسی نیستند، این‌ها کمپین برای مد و رنگ لباس تشكیل داده و هر روز بساطی راه می‌اندازند برای اینكه جامعه را سرگرم حاشیه كنند در حالی كه اگر دلشان می‌سوزد، می‌توانند كمپین ارزش‌ها را تشكیل دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 19 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) این روز را به همه مسلمانان روزه‌دار تبریك گفت و افزود: روز ولادت او روز اکرام است، اکرام و اطعام، اکرام یتیمان و مستمندان، در اسلام توجه به مستمندان از اولویت خاصی برخوردار بوده و در میان مستمندان توجه به ایتام از ویژگی دیگری برخوردار است.

وی یادآور شد: قرآن مجید در چند آیه وقتی می‌خواهد علت کفر عده‌ای را بیان کند، این معنا را مد نظر دارد كه آن‌ها نسبت به یتیم و بی‌تفاوت و نسبت به مسكین بی‌خبر بودند؛ به‌خدا پناه می‌بریم اگر جامعه ما این چنین شود.

لزوم شكل‌گیری كمپین‌‌های ارزشی

آیت‌الله ایمانی گفت: عده‌ای سیری به شکمشان زده است و در غم کسی نیستند، این‌ها کمپین برای مد و رنگ لباس تشكیل داده و هر روز بساطی راه می‌اندازند برای اینكه جامعه را سرگرم حاشیه كنند؛ اگر دلتان برای جامعه می‌سوزد، كمپین ارزش‌ها، دفاع از ایتام ایجاد كنید و با كمك كمیته امداد، كمپین حمایت از مساكین شناسایی نشده تشكیل دهید.

وی با اشاره به وجود خانواده‌هایی كه با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌ می‌دارند و به نان شب محتاج هستند، گفت: باید برای این افراد كمپین تشكیل داد و به آنان رسید تا فردای قیامت به عذاب گرفتار نشد.

انتقاد از عدم توجه مسئولان به منویات رهبری در خصوص سند 2030

امام جمعه شیراز همچنین گفت: حدود چهار ماه است جامعه درباره سند 2030 بحث می‌کند، این تعجب‌برانگیز است وقتی رهبر معظم انقلاب در مورد موضوعی بحث كرده و اعلام می‌كنند ما نمی‌خواهیم از خارج برایمان دیكته كنند، وزیر تحلیل می‌كند، مدیركل نامه می‌نویسد؛ دست بردارید.

آیت‌الله ایمانی گفت: یک مسئول می‌گوید اصلاً گزارش غلط به دفتر آقا دادند، این حرف‌ها را باید فردای قیامت جواب داد، نظام ما نظامی ولایی است اگر زمان حضرت علی هم بودیم همین حرف‌ها را می‌زدیم؟ من بارها صحبت كرده‌ام اما باز می‌بینم می‌خواهند مردم را معطل كنند؛ سندی آوردید مخفیانه پرده‌برداری کردید اكنون هم دارید اجرا می‌کنید.

امام جمعه شیراز گفت: در کتاب بهداشت عمومیتان كه اكنون اجرا می‌كنید، آموزش مسائل جنسی به بچه‌های 5 ساله را انجام می‌دهید؛ دولت اعتبارش به تنفیذ رهبری است، قانون اساسی ما این معنا را بیان می‌کند، هر کس نمی‌خواهد اعلام کند كه قبول ندارد تا جامعه به گونه دیگری با او حرف بزند.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود در ارائه تحلیلی از وقایع تروریستی 17 خرداد تهران، به ذكر چند نكته پرداخت و گفت: نکته اول این كه در این چند سال اخیر گروه‌های تروریستی زیادی حتی در شیراز و فارس شناسایی و متلاشی شده‌ است.

وی اضافه كرد: اینكه چرا این یكی به چنین شكلی در افتاد؟ باید روی آن فكر و بررسی كرد؛ تحلیل من این است که آقای ترامپ به عربستان رفته و 480 میلیارد دلار قرارداد منعقد و 110 میلیارد دلار نقد می‌گیرد؛ حالا هدایایی نظیر شمشیر 20 كیلویی طلا و كشتی تفریحی با هشتاد اتاق جای خود؛ حال باید در مقابل آقای ترامپ به عربستان پاداشی بدهد.

امام جمعه شیراز بیان كرد: یك پای مسئله اقدام تروریستی اخیر به آمریكا برمی‌گردد؛ ما نباید آمریکا را فراموش کنیم، وقتی در تبلیغات انتخابات اینگونه احساس و برداشت شود كه دو قطبی ایجاد شده و گسلی در جامعه به‌وجود آمده است، دشمنان با خود گفتند بهترین فصل برای استفاده از گسل ایجاد شده است.

امنیت چیزی نیست كه مال المصالحه قرار گیرد

وی اضافه كرد: همان روز رهبر معظم انقلاب بارها فرمود و دیگران هم گفتند، در همین خطبه‌های جمعه هم بارها گفته شد، امنیت چیزی نیست که مال المصالحه این و آن قرار بگیرد، خطر دارد، عبور كردن از خط قرمز پیامد منفی دارد، دشمن از این استفاده و بهره‌برداری كرد.

جریان خرداد امسال با خرداد 60 یک جریان بود

امام جمعه شیراز در بیان نكته دوم مد نظر خود، گفت: جریان خرداد امسال با خرداد 60 یک جریان بود و هیچ تفاوتی هم ندارد؛ یعنی منافقین و بنی‌‌صدر با الآن که حادثه تروریستی انجام شد، تفاوتی ندارد؛ این‌ها هم ادامه خط منافقین هستند؛ اگر سال 67 منافقین سرکوب نشده بودند شما در این بیست سال هر روز این گرفتاری‌ها را داشتید؛ امام می‌دانست چه می‌کند، می‌دانست با منافقین باید چه برخوردی داشت، این برخورد امام در سال 67 با منافقین دقیقاً برخورد امام امیرالمومنین با خوارج بود، بدون کم و زیاد.


وی گفت: در این بین سپاه پاسداران علی‌رغم آن همه تهمت‌ها که به آن زده شد، علی‌رغم آن همه بی حرمتی‌ها که انجام شد، اولین جمعی بود كه در دفاع از نمایندگان حاضر و یک دیوار گوشتی بین تروریست‌ها و نمایندگان مجلس ایجاد كرد؛ باید قدر سپاه پاسداران که همه جا برای شهادت و جانبازی و فداکاری آماده است را بدانیم.

آیت‌الله ایمانی همچنین تأكید كرد: ما باید این وحدت کلمه كه در جامعه ایجاد شده است را حفظ كرده و قدر بدانیم و اجازه ندهیم این وحدت كلمه شكسته شود؛ امروز به حمدالله همه در مقابل این حركت دشمن با هوشیاری ایستاده‌اند.

captcha