به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، محفل انس با قرآن و مراسم تقدیر از قاریان و حافظان قرآن کریم منطقه 6 تبریز عصر روز گذشته برگزار شد.
علی فیروزیان شهردار منطقه 6 تبریز، در این مراسم با گرامیداشت ایام برپرکت
ماه مبارک رمضان گفت: رمضان در دین اسلام ماهی مبارک بوده در این ماه پرخیر و برکت
قرآن نازل و روزه بر مسلمانان واجب شده است.
وی افزود: رمضان در بین ماههای سال قمری، از قداست و جایگاه ویژهای
برخوردار است چنانکه رسول خدا(ص) می فرماید:«اگر کسی در این ماه، یک آیه از
قرآن، تلاوت کند، ثوابش مثل کسی است که در غیر ماه رمضان، یک بار قرآن را
ختم کرده باشد. »
فیروزیان تاکید کرد: اگر خود را شیعه ائمه اطهار میدانیم، باید سیره و
سبک زندگی آن بزرگان را الگوی خود قرار دهیم، در غیر این صورت بهره ای از
معارف اهل بیت نبردهایم.
وی با اشاره به این که آموزههای اهل بیت عصمت و طهارت برگرفته از
مفاهیم عالی دینی، قرآنی و نبوی است، خاطر نشان کرد: با این اوصاف حرکت در
مسیر اهل بیت، برابر با عمل به آموزه های دینی، قرآنی و نبوی خواهد بود،
بنابراین حضور در این سرزمین مبارک را غنیمت بشمارید.
عبداله تقی پور، منتخب پنجمین دوره شورای شهر تبریز نیز، در این
مراسم اظهار کرد: شهرداریها در راستای اجرای وظایف ذاتی خویش تبدیل به
نهادی اجتماعی شده و در راستای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهر به نهاد
خانواده ورود پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: برای توسعه شهر و فرهنگسازی باید به سمت شناسایی
استعدادهای توانمند شهرمان برویم، این مراسم یکی از بهترین و دل نشین ترین
برنامه های فرهنگی رایج شهر بود زیرا خالص بودن آیین در کیفیت و دلنشینی
برنامه تاثیر دارد.
در پایان این مراسم از قاریان و حافظان قرآن در حوزه غرب تبریز
تجلیل به عمل آمد.