جشن تکلیف 200 دانش‌آموز پسر در کرج برگزار شد
کد خبر: 3609153
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

جشن تکلیف 200 دانش‌آموز پسر در کرج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مراسم جشن تکلیف 200 دانش‌آموز پسر با حضور مدارس منتخب دوره اول پسرانه در آستان امامزاده حسن(ع) برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، فرشته فهمیده، مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه دو کرج در این مراسم ضمن تبریک به دانش‌آموزان، سن تکلیف را مقطعی حساس از زندگی دانست و اظهارکرد: از این پس مسئولیت مهمی بر دوش شما دانش‌آموزان است و باید به شکرانه این نعمت‌الهی، به فرائض دینی بیش از پیش متعهد و به درستی عمل کرد.
وی افزود: خداوند در سنین تکلیف برای پسران شرایطی را فراهم می‌آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت کنند و مسئولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می‌شود.
این مسئول بیان کرد: افرادی که به سن تکلیف می‌رسند باید در کنار تمامی اعمال نیکی که انجام می‌دهند، به نماز توجه ویژه داشته باشند.
وی به ضرورت انس و الفت دانش‌آموزان با قرآن، اهل بیت(ع) و اسوه قراردادن این دو گوهر در زندگی تاکید کرد و دانش‌آموزان را به اقامه نماز و حفاظت از نماز تشویق کرد.
سوگندنامه جشن عبادت، بیان احکام شرعی، برپایی نماز جماعت، مدیحه‌سرایی در وصف امام حسن(ع)، و تقدیم هدایا از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این مراسم است.

captcha