ایکنا؛ رسانه برتر بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3610236
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

ایکنا؛ رسانه برتر بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت های قرآنی: خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از میان رسانه‌های فعال در حوزه مکتوب و الکترونیک رتبه برتر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را کسب کرد.

ایکنا؛ رسانه برتر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که عصر امروز، 26 خردادماه در محل سالن ویژه مراسم اختتامیه مصلای تهران برگزار شد، خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه برتر از میان رسانه‌های فعال در حوزه مکتوب و الکترونیک انتخاب شد.

همچنین، در این مراسم و در بخش مؤسسات قرآنی، مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد مقدس با مدیریت مهدی مقامی و مؤسسه جامعة القرآن الکریم تهران به مدیریت سیده قدسیه طباطبایی به عنوان مؤسسات برتر نمایشگاه انتخاب شدند. در بخش نهادهای غیر دولتی نیز مؤسسه فرهنگی تبیان با مدیریت سیدمرتضی آقامیری و مؤسسه رسانه ای مخلصین با مدیریت ابوالقاسم چیذری به عنوان مؤسسات برتر معرفی شدند.

در بخش نهادهای دولتی نیز وزارت آموزش و پرورش با حضور علی اکبر مسیب زاده به نمایندگی از این نهاد و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با حضور جعفرپور به نمایندگی از این نهاد دولتی به عنوان نهادهای برتر انتخاب و معرفی شدند. در بخش حوزوی نمایشگاه نیز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین قنبری و در بخش رسانه های دیجیتال نیز مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور با مدیریت سید مرتضی سجادی رتبه برتر را کسب کردند.

همچنین، در بخش ناشران بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز انتشارات پیام عدالت با مدیریت حسین جودت و انتشارات اسراء با مدیریت حمید اکبری به عنوان ناشران برتر و در بخش محصولات فرهنگی غرفه معرق همایون با مدیریت همایون حلی به عنوان غرفه برتر انتخاب شد. در بخش حجاب و عفاف نمایشگاه نیز غرفه سندوس با مدیریت مهدی جوادی و علی سلیمانی و غرفه دوخت رایگان چادر با مدیریت اسدالله سلیمانی به عنوان غرفه های برتر انتخاب شدند.

در بخش رسانه های مکتوب و الکترونیک نمایشگاه نیز خبرگزاری ایکنا با مدیریت حمید صابرفرزام، خبرگزاری ایرنا با مدیریت محمد خدادی به عنوان رسانه های برتر و در بخش رسانه ملی نیز شبکه قرآن و معارف سیما با مدیریت محمدحسین محمدزاده، گروه اطلاع رسانی معاونت صدای ایران با مدیریت مهران رهبر حقیقت به عنوان رسانه برتر انتخاب شده و حسین فراست از شبکه قرآن و معارف سیما نیز تجلیل شد.

همچنین، در بخش طرح های ویژه نوآورانه که برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اجرا شد، نرم افزار همسفره با مدیریت ایمان اکبری در بخش برگزیده مسابقه ماراتن نرم افزارهای قرآنی و طرح شمیم قرآن کریم از سوی وزارت ورزش و جوانان با مدیریت رحیم خاکی به عنوان برنامه های برتر انتخاب شدند.

متن بیانیه کمیته روابط عمومی نمایشگاه به شرح ذیل است؛

«بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یکی از پررونق‌ترین دوره‌‌های نمایشگاه در زمینه حضور رسانه‌‌ها و انعکاس خبری بود. در این دوره رکورد تازه‌ای از انعکاس گسترده یک رویداد فرهنگی مذهبی در رسانه‌‌های داخلی و خارجی در کشور به ثبت رسید. مصلای امام خمینی(ره) در ایام برگزاری این نمایشگاه شاهد حضور بیش از ٣٥٠ نماینده رسانه‌‌های داخلی و خارجی بود و این در حالی است که خبرنگاران و عکاسان آزاد به این آمار افزوده نشده‌اند.
ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن براساس اطلاعات دریافتی و تحلیلی از بخش هماهنگی با رسانه‌‌ها، مستقر در کمیته روابط عمومی و با عنایت به بررسی محتوایی، ساختاری، کمی و کیفی، تعامل و پوشش‌دهی، سرعت انتقال خبر و استقرار تیم‌‌های دائم و متغییر، تصمیم گرفت از میان رسانه‌های فعال در حوزه مکتوب و الکترونیک فعال ضمن تَشکر از خبرگزاری شبستان و خبرگزاری حوزه به خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به مدیریت آقای حمید صابرفرزام و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مدیریت آقای محمد خُدادی، لوح تقدیر، تندیس نمایشگاه قرآن و هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا نمایند. همچنین از میان نمایندگان رسانه ملی، ضمن تقدیر از تمام نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه تندیس نمایشگاه قرآن لوح تقدیر و جایزه به آقایان:
- محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه سیمای قرآن و معارف
- آقای مهران رهبرحقیقت (مدیر گروه اطلاع رسانی و نماینده معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران)
- آقای حسین فراست تهیه کننده سیما تعلق گرفت».

captcha